Förvaring flugbiningmaterial - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förvaring flugbiningmaterial

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förvaring flugbiningmaterial

För er som inte har en fast plats för flugbindning, var/hur lagerhåller ni Era prylar?
    Funderar på någon verktygslåda med våningar...

Innan jag köpte min sekretär på loppis, så köpte jag en billig och bauta stor verktygs låda på Bil tema. Inläggs lådan för verktyg som fanns i den överst var helt o.k. att ha städet m.m. verktyg i.

Annars är detta en bra, mobil lösning:

A 4 pärmar med plast fickor i olika storlekar är inte dumt heller.

Edit. Biltema, har ju även s.k. "sortiment lådor" som har ett antal små, rektangulära fack. Denna är perfekt som krok och små prylar behållare. Sätt bara etiketter över varje fack på locket med krok typ och storlek så är du i mål. Lådorna ser ut som större flug askar.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-19, 10:37.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Innan jag gjorde om hela skrivboret för att ha dom framme hela tiden hade jag en fiskeväska från plano med 4 lådor i som jag förvarade allt i.

Denna väska hade alla mina prylar i

http://www.shopping.com/Plano-Fishin...-Bag/info?sb=1
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Har mina grejer i en korg och använder små förvaringslådor från Dollarstore som jag gav 50:- stycket för. Snart uppgradering till större låda dock.. Materialsport deluxe.

Kommentera

Jag kör på ikeas plastlådor i allsköns storlekar. De stora för material enligt olika sorteringar, och brukar lägga material för de fugor jag tänker binda "nu" i en mindre låda som får följa med städ och verktyg.
          Har en fast plats för flugbindning, men använder så klart hela huset ändå.
          Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Jag har rubbet på en planka som min bror bankade ihop åt mig. Det är en städhållare och en liten träbit med hål för att förvara verktygen. Bindmaterialet ligger i "julskum" burkar

Kommentera

Jag har mina grejer samlade på en planka.
              Med allt material i den ask som kom med mitt startkit med flugbinderi mojjar.
              Kanske inte snyggast men enkelt att bära iväg med. Men framför allt enkelt att flytta när frun tycker att det står i vägen
              Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	239,8 KB
ID:	1767654

Kommentera

Ursprungligen postat av Denada Visa inlägg
                Jag har mina grejer samlade på en planka.
                Med allt material i den ask som kom med mitt startkit med flugbinderi mojjar.
                Kanske inte snyggast men enkelt att bära iväg med. Men framför allt enkelt att flytta när frun tycker att det står i vägen
                [ATTACH=CONFIG]54077[/ATTACH]
                Den där plankan och material boxen växer du nog snabbt ur :P

Hade själv allt till en början i en sådan ask men nu har jag en hel skrivbordshurts från ikea med 6 lådor med material, 2 hyllplan på skrivbordet med verktyg och diverse flugbindar prylar.....snart måste jag uppgradera för att de börjar bli trångt igen

Kanske ska börja binda 20-30st av alla flugor och göra mig av med material som jag inte använder så ofta
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Marko, du skulle gärna få binda upp lite flugor åt mig mot betalning såklart

Kommentera

Tja vet inte...

Det är roligare att använda flugorna än att binda dem...
                    Men boxen är vakuumpackad...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                    1 svar
                    140 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Arbetar...
                    X