CDC som kroppshackel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CDC som kroppshackel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• CDC som kroppshackel

Hej
    Fiskesuget är nu gigantiskt för att stilla det lite har jag kommit igång och binda lite flugor för framtida användning.

Igår band jag en superpuppa och som kroppshackel använde jag CDC hackelspetsarna blev lite långa. Nu undrar jag om jag kan trimma dessa med en sax?

/cobol

Jajamensan det går utmärkt! bara att trimma på men försög att behålla en eller annan spets. men flytförmågan blir inte mycket lidande av trimning.
    Fiska lugnt!

Kommentera

Toppenbra.

tack för hjälpen.

/cobol

Kommentera

I #1&2 2005 av FFA visar man på sid 34 en CDC-Superpuppa med nog så långa kroppshackel. Den påstås vara speciellt lyckad.
        Det gör nog inte så mycket för fiskarna, om superpuppan ser lurvig och buskig ut, det kanske spelar en större roll för fiskaren.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
          I #1&2 2005 av FFA visar man på sid 34 en CDC-Superpuppa med nog så långa kroppshackel. Den påstås vara speciellt lyckad.
          Det gör nog inte så mycket för fiskarna, om superpuppan ser lurvig och buskig ut, det kanske spelar en större roll för fiskaren.
          Var faktiskt den jag skulle testa binda. Håller med om att fiskarna troligvis skiter i om min superpuppa är lite buskig. Det är precis som du säger att det av estetiska skäl spelar större roll för mig. Vem vet det är ju inte omöjligt att en buskig till och med fiskar bättre :-)

/cobol

Kommentera

Ursprungligen postat av cobol
            Var faktiskt den jag skulle testa binda. Håller med om att fiskarna troligvis skiter i om min superpuppa är lite buskig. Det är precis som du säger att det av estetiska skäl spelar större roll för mig. Vem vet det är ju inte omöjligt att en buskig till och med fiskar bättre :-)

/cobol
            Tycker fiskarna att den ser för anskrämlig ut går det ju att ansa skägget på plats. Det är värre att få tillbaka det!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
              Tycker fiskarna att den ser för anskrämlig ut går det ju att ansa skägget på plats. Det är värre att få tillbaka det!
              Hur får man reda på det ?
              C&R ???
              Det gäller väl bara dom som får något och använder krokar utan hulling?

Kommentera

Ursprungligen postat av V-gubben
                Hur får man reda på det ?
                Om de inte hugger på den spretiga och du ansar skägget på den och de sen hugger

Det kallar jag ett ovetenskapligt test men det duger som bevis för mig... om de hugger på den spretiga ja då är jag nöjd ändå.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                1 svar
                136 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg .art
                av .art

Arbetar...
                X