Whiting Tuppsadel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Whiting Tuppsadel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Whiting Tuppsadel

Någon som vet någon handlare som har bra pris på dessa whiting tuppsadel och hackel?

Den billigaste jag hittat är nordiskt flugfiske (http://www.nordisktflugfiske.se) som tar 550:- för en whiting tuppsadel i bronskvalitet.

Kom igen tippsa mig!

Testa http://www.lakelandflytying.com om du inte har nåt emot att beställa från utlandet.

Kommentera

Verkar vara bra. Deras priser på Withing genetiskt odlat tuppsaddle verkar ligga på drygt 400:- (omräknat till SEK).

Är det någon som har handlat där? Hur funkar det i så fall? Vad blev frakten i praktiken de anger £1,50 (ca 22,50 SEK) vilket jag tycker låter billigt ialla fall för leverans till sverige.

Några andra tips på siter där man kan köpa dessa nackar/sadlar?

Kommentera

har en silver är helt klart nöjd med den! Men det finsn flera bra "udda" märker där du kan på bra nackor för struntsummor!
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Men inte finns det väl så mycket att välja på när det gäller gentetiskt odlade tupp nackar och saddle? Dessa fjädrar är ca 10-15cm långa och helt jämntjocka. Så varje fjäder räcker till ca 4+ flugor.

Dessutom kan man använda alla fjädrar på dessa. En vanlig kinesisk nacke kan man ju bara använda 10-20% av fjädrarna när man binder torrflugor. Plus att jag börjat med att använda 2 fjädrar för att få tillräcklig bärighet.

Men kanske finns det "noname" fjäder av samma kvalitet som whitings genetiskt odlade saddle. Men jag har aldrig hört talas om det. Kanske någon annan vet.
          Senast ändrad av grebgokz; 2004-10-19, 14:48. Anledning: **typo**

Kommentera

Jag ska göra en beställning från Lakeland i kväll. När grejjorna kommit kan jag tala om hur mycket frakt osv det blev i praktiken.

Kommentera

Gävle fiskeredskap säljer bronze nackar för under 400 bagis...
              Ingen som möjligtvis behöver en speynacke i silver kvalitet?

Kommentera

Ursprungligen postat av oda10
                Jag ska göra en beställning från Lakeland i kväll. När grejjorna kommit kan jag tala om hur mycket frakt osv det blev i praktiken.

Jag ser fram emot att höra dig säga att allt funka kanon.... och att frakten faktiskt var gratis

Kommentera

Man kan ju alltid hoppas. Det blev en beställning igår så när den kommit ska du få veta allt som är värt att veta om den

Nu är det bara att vänta

Kommentera

Jag antar att mina inlägg är osynliga..
                    Varför krångla och beställa utomlands när man kan få dem för runt 380kr på hemmaplan?...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                    1 svar
                    146 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Arbetar...
                    X