Whiting Tuppsadel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Whiting Tuppsadel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av grebgokz
    Jag skickade faktiskt ett Mail till Lakeland Fly Tying för att forska lite mer om skillnaderna mellan Whitting saddles och Whiting hebert saddles och här är både min fråga och svaret från dem.

Så mestadels så beror det på krokstorleken vad man skall ha. Dock finns inte de billigera Whitting hebert i mer än 4 natur färger på lakelands hemsida.

....och va tycker ni om Whitings Pro. Grade Hebert Cock Neck???? det lönar sig inte att köpa ett sån eller???

Kommentera

Ursprungligen postat av summo
      ....och va tycker ni om Whitings Pro. Grade Hebert Cock Neck???? det lönar sig inte att köpa ett sån eller???
      Köpte bara saddle withing pro och withing hebert nöjd med båda. Enda anledningen att köpa whiting pro är om man prompt ska bind flugor mindre än storlek 16 eller för att det inte finns alla färger i whithing hebert.

Hebert nacken har jag ingen uppfattning om men det verkar ju vara ett bra pris de har just nu speciellt som man får en hönsnacke på köpet.

Kommentera

Whiting

Det verkar ju råda lite oordning i era kunskaper gällande Whitings hackel.
        Att jämföra en Whiting (Herbert Miner) med en Whiting(Hoffman) är ju som att jämföra en Volvo 245 med en V70. Det är stor skillnad på kvalitet.
        Och en sånt skinn kostar pengar oavsett var du är pga att det är en bristvara, så dessa fantasipriser om att du kan få en sån nacke för 400:- kan ni glömma, en Herbert Miner kanske men inte en toppkvalitenacke som Vhiting(Hoffma eller Dry fly capes ) som dom heter. Dom är billigare om man köper i USA men då får man lägga på en större del i frakt + tullavgifter samt en icke föraktfull 25% ig moms alltsomallt så får man räkna med att dollarpriset inkl avgifter blir ca 10:-.
        Och ja, jag har tittat på Lakelanders sida där dom tar ca 715:- fär en Whiting Dry Fly cape och 650:- för ett liknande sadleskinn

Kommentera

Ursprungligen postat av Vimma
          Det verkar ju råda lite oordning i era kunskaper gällande Whitings hackel.
          Att jämföra en Whiting (Herbert Miner) med en Whiting(Hoffman) är ju som att jämföra en Volvo 245 med en V70. Det är stor skillnad på kvalitet.
          Och en sånt skinn kostar pengar oavsett var du är pga att det är en bristvara, så dessa fantasipriser om att du kan få en sån nacke för 400:- kan ni glömma, en Herbert Miner kanske men inte en toppkvalitenacke som Vhiting(Hoffma eller Dry fly capes ) som dom heter. Dom är billigare om man köper i USA men då får man lägga på en större del i frakt + tullavgifter samt en icke föraktfull 25% ig moms alltsomallt så får man räkna med att dollarpriset inkl avgifter blir ca 10:-.
          Och ja, jag har tittat på Lakelanders sida där dom tar ca 715:- fär en Whiting Dry Fly cape och 650:- för ett liknande sadleskinn
          Om jag drömmer eller inte törs jag inte svara på men besök gäran lakelands hemsida och döm för dig själv. Dessutom är det saddle skinnen jag pratar om här, nackarna är dyrare.

(Whiting (Hoffman) Genetic Saddle :: Silver Grade = 37£ = 478 SEK + ingen tull + ingen moms. Så ja jag drömmer nog. Speciellt som jag beställde samanlagt 5 st sådana skin både hofmann och hebert)

Vidare så kostar en nacke ca 671:-
          Senast ändrad av grebgokz; 2005-02-21, 14:15.

Kommentera

På berras flugfiske kostar en whiting hönssaddle 99:- men tuppsaddle vet jag inte. Själv ska jag praoa på berras flugfiske vecka 11 och 12 nu i mars.
            Det sista en fiskare gör e och ge upp hoppet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
            1 svar
            146 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg .art
            av .art

Arbetar...
            X