Jo, men det är halva saddle i silver kvalitet de har för 20£ så man får ju bättre kvalitet för billigare peng.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Whiting Tuppsadel
Collapse
X
-
En annan grej från Whiting är 100´s. Ett pack med sorterade saddlefjädrar. Jag har köpt några från www.nordisktflugfiske.se . Klart bra kvallitet. De kostar 150 kr´och ska räcka till 100 flugor, finns för 12, 14 och 16 om jag inte minns fel.
Kommentera
-
Sebastian din post är inte alls osynlig utan jag kontaktade Gävle fiskeredskap first thing. Sen fick jag såna über billiga priser att jag inte trodde det var sant. Vilket det vid koll visade sig inte vara heller.
Efter några turer fram och tillbaka är detta de priser jag fått från Gävle fiskeredskap.
Ursprungligen postat av Gävle fiskeredskapJag Den som du vill ha är förmodligen graderad till Bronze ,Silver eller Gold. Dessa
säljs mest som halvnackar och 1/4 nackar.
Färger på dessa är mer naturliga typ Brun, Svart, Grizzly osv.
Priserna ligger på 159:- för en half saddle med lite större fjädrar(krok 8-12 ca)
Priset för en 1/4 nacke med krokstorlek 14 och mindre är 299:-
Det första priset är förmodligen för en Whiting Hebert saddle och den är något sämre kvalite, än whiting dry saddle, och är också den billigare i england och som tidigare nämnts av bronze kvalite. Den lite bättre kvaliten som de säljer kvarts nacke av kostar då 299:- att jämföra med kvartsnacke i england som då ligger på £15 (*12,90=~194:-)
När du säger att nacken kostar 380:- är det whiting dry saddle eller whiting heber dry saddle du talar om? För det är skillnad i krokstorlekar och kvalite (samt pris) på dessa.
Vidare whiting heber saddle kostar £20 (*12,90 = 258:-) i england för en hel. Och det är dessa saddle som stämmer med den beskrivning som jag får av gävle fiskeredskap dvs bara naturfärger.
Om man får en hel saddle model whiting dry fly saddle för 380:- så är det revolutionerande och jag skulle beställa igår.
Mer finns att läsa här: http://www.whitingfarms.com
Kommentera
-
Jag skickade faktiskt ett Mail till Lakeland Fly Tying för att forska lite mer om skillnaderna mellan Whitting saddles och Whiting hebert saddles och här är både min fråga och svaret från dem.
Ursprungligen postat av Mail from Lakeland FlyTyingDear Conny Skogberg
I would like to take this opportunity to thank you for your e-mail. The Whiting Saddles and the Whiting Hebert Saddles are Dry Fly Quality, Whiting Saddles tend to tie flies ranging from12,14,16, with some 18s and the Heberts tend to tie 10, 12,14 and some 16s. The Hebert Saddles are probably the best value for money saddle that we stock. If you require more information please contact me.
Yours Faithfully
Nigel Thompson
Managing Director
Lakeland Fly-Tying
--------------------------------------------------------------------------
From: grebgokz [mailto:grebgokz@hotmail.com]
Sent: 21 October 2004 08:54
To: info@lakelandflytying.com
Subject: Whiting Hebert Natural Saddles - Silver Grade
Hi.
Im having some dificulties to know wich of the capes and saddles of the whiting/ whiting hebert series of hackles that are of dry fly quality.
Some are obvious but i have questions about Whiting Hebert Natural Saddles - Silver Grade on Your site.
My question is simply if these saddles are of dry fly quality or not?
Thanks in advance.
Conny Skogberg
Sweden.
Kommentera
-
My mistake!
Såg endast att det hängde helnackar i affärn och att det var av bronze kvalitét. Tittade inte så noggrant eftersom jag var ute efter annat material. Trodde att det endast fanns en sort av dom + spey nackarna. Det kan med andra ord varit vilka nackar som helst som jag såg.
Sorry!
Kommentera
-
Nu har min beställning från Lakeland kommit. Den kom igår och det var ju riktigt snabbt jobbat tycker jag. Tror till och med att den var här i fredags, men brevet var för stort för att rymmas i brevlådan, så jag fick hämta det på mitt utlämningsställe igår. Frakten tog de bara 1,5£ för trots att den egentligen gick på 2,78£ enligt frimärkena. Beställningen var på 111,77£ och det blev 1479,70 vilket ger 1£=13,24SEK. Beställningen var på 21 olika artiklar och alla utom 2 kom. Jag hade beställt 2 halva silver grade saddle (brun o grizzly) och båda de kom. Måste säga att jag är mycket nöjd med Lakeland
Kommentera
-
Ursprungligen postat av oda10Nu har min beställning från Lakeland kommit. Den kom igår och det var ju riktigt snabbt jobbat tycker jag. Tror till och med att den var här i fredags, men brevet var för stort för att rymmas i brevlådan, så jag fick hämta det på mitt utlämningsställe igår. Frakten tog de bara 1,5£ för trots att den egentligen gick på 2,78£ enligt frimärkena. Beställningen var på 111,77£ och det blev 1479,70 vilket ger 1£=13,24SEK. Beställningen var på 21 olika artiklar och alla utom 2 kom. Jag hade beställt 2 halva silver grade saddle (brun o grizzly) och båda de kom. Måste säga att jag är mycket nöjd med Lakeland
Hur betalade du? Förskott med kreditkort eller efterskott när varorna kom?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grebgokzKanon. Blir beställning ikväll
Kanon fungerade klockrent.
Frakten räknade jag ut till 3,50£ vilket är 2£ mer än vad de angav. Såvida jag inte räknat fel
Hur som helst en frakt på strax under 50SEK är inte dyrt.
Rekomenderas varmt.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
|
1 svar
146 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av .art