Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gjuta jiggar, släppmedel?
Collapse
X
-
Hej,
Andrée har börjat sälja gummi och tillbehör till gjutning. Han har färger, glitter, formar, doftmedel, mjukgörare o.s.v. Kontakta honom, så löser det sig. http://www.andreelures.se/Allt är mört som glimmar!
Kommentera
-
Lånar tråden lite...
Funderar på att testa gjuta lite egna jiggar snart och har en del halva curly tails som ligger kvar efter tillverkning av tailbeten. Jag läste nånstans om att man kunde gjuta om dessa och därför sparade jag dom. Nu när det börjar bli dags så hittar jag inte den infon igen och skulle behöva lite hjälp.
När jag ska återanvända dessa, smälter jag bara ner dom direkt i en kastrull? eller måste jag smälta tillsammans med något annat redan flytande material? Exempelvis mera plast.Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inläggVad använder ni för plast när ni gjuter jiggar och var får man tag i det?sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Jag kör gamla jiggar i en glasburk några minuter i micron, funkar kanon. Var försiktig så det inte blir bränt bara, det går fort när plasten smält helt. Och ventilera lokalen bra + mask, jag tror inte det är särskilt nyttigt att andas in ångorna.
Ursprungligen postat av Elversson Visa inläggLånar tråden lite...
Funderar på att testa gjuta lite egna jiggar snart och har en del halva curly tails som ligger kvar efter tillverkning av tailbeten. Jag läste nånstans om att man kunde gjuta om dessa och därför sparade jag dom. Nu när det börjar bli dags så hittar jag inte den infon igen och skulle behöva lite hjälp.
När jag ska återanvända dessa, smälter jag bara ner dom direkt i en kastrull? eller måste jag smälta tillsammans med något annat redan flytande material? Exempelvis mera plast.- My biggest nightmare is that when I die, my wife will sell my fishing tackle for what I told her I paid for it.
backlure.blogspot.com
Instagram @backlure
Kommentera
-
Vill tipsa er!!!
Jag säljer av min lilla samling då tiden inte finns längre =/
Auktion--> http://www.tradera.com/gor-dina-egna...0890_179726462
Kommentera
-
Gjuta jiggar, släppmedel?
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggFinns det något miljövänligt alternativ som går att köpa?Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggFinns det något miljövänligt alternativ som går att köpa?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
710 svar
188 424 visningar
0 gillar