Efter att ha läst igenom cirkus 1000 inlägg i denna forumsdel har jag kommit fram till att det är fyra sorters lack det står mellan: C&W, E-tex, LV1 och Biltemas båtlack (typ). Jag håller på med ett projektarbete i skolan där jag ska tillverka 5 beten, alltså inte 105. Det känns därför rent ut sagt korkat att lägga ut 300:- på lack till just 105 beten och därmed frågar jag er, betesbyggarproffs, vad ni rekommenderar mig att köpa för lack till mina beten? Finns det spraylack eller annat jag kanske ska satsa på i stället? Betena ska vara anpassade till gös och kommer därför behöva kunna ta en del stryk.
På tal om lackning, grundlackeringen ska enligt svenskfiskeshop.se göras m h a ett propionatbad. Någon som kan rekommendera mig detta eller finns det andra sätt att lacka sina beten? Vill somsagt ha top noché beten när jag är klar men har inte en budget som bankcheferna i USA.
Tack på förhand!
Erik
På tal om lackning, grundlackeringen ska enligt svenskfiskeshop.se göras m h a ett propionatbad. Någon som kan rekommendera mig detta eller finns det andra sätt att lacka sina beten? Vill somsagt ha top noché beten när jag är klar men har inte en budget som bankcheferna i USA.
Tack på förhand!
Erik
Kommentera