Tjenare tänkt mig att köpa airbrushen från biltema den för 429:- va är det för färg man ska ha i den? Räcker det med den sprutan?tänkt måla lite egna jerkbaits. / Jonas
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Airbrush samt tillhörande färg gör jerkbait?
Collapse
X
-
Samma spruta finns/fanns på jula för 299kr en riktigt bra nybörjarspruta som jag själv kör med. använder själv färger ifrån createx, finns att köpa på Mattonbutiken till hutlösa priser. köpte istället ett sett om 36 färger på ebay, och kompletterar med färger ifrån matton när de tar slut.
-
Ursprungligen postat av Holme Visa inläggSamma spruta finns/fanns på jula för 299kr en riktigt bra nybörjarspruta som jag själv kör med. använder själv färger ifrån createx, finns att köpa på Mattonbutiken till hutlösa priser. köpte istället ett sett om 36 färger på ebay, och kompletterar med färger ifrån matton när de tar slut.
Kommentera
-
Köp sprutan istället på Jula billigare (samma). Men du bör tänka på att det inte är det bästa men den duger bra. När det gäller färger kan du använda Createx som nämns ovan eller FW airbrushfärg. Har varit i kontakt med Svensk Fiskeshop om att de ska ta hem createx färgen och de har sagt att den kommer i deras nya sortiment for betestillverkning inom kort. Dom har som bekant FW en mycket bra färg det med. Han jag pratade med sa att man kunde göra en intresse anmälan på färgen då hör dom av sig då de har den hemma. Det skulle även vara till bra priser.
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Putte Visa inläggAutoair och PPG från http://www.umeabilfarg.se/ är riktigt nice också.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av paulo Visa inläggFrån USA ? Vad blev priset med tull,moms och frakt?
Kommentera
-
autoair är väl från samma tillverkare som Createx, det är bara så att autoair är lite smidigare eftersom den stelnar bra i rumstemperatur. Sen är nackdelen att den bara finns i 120ml flaskor. Man gör inte åt det av så många färger när man tillverkar beten. Dessutom är väl autoair lite mindre hälsosam också har jag fått för mig(?)
Själv har jag i alla fall precis fyllt på mitt förråd med lite Createx: solid vit & svart, alla deras pärlemorfärger, några olika transparenta, och en jäkla massa förtunning och sprutrengöring :-)Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
704 svar
188 098 visningar
0 gillar