Jag har tänkt mig på att tillverka egna mjukbeten typ Alien eel och Bullar. Var får man tag i gjutmassa (i Sverige)? Vilken typ tycker ni är bäst, Alumisol, Plastisol eller annat alt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Material till mjukbeten
Collapse
X
-
Grejen är ju att göra saker "från scratch", alltså tillverka formar och färga gjutmassan efter eget önskemål, inte vara hänvisad till redan färgade jiggar. Det funns ju utmärkta produkter på den amerikanska marknaden men finns det något liknande (eller samma) att få tag på i Sverige eller inom EU. det äär ju alltid problem met skatter och sånt när man tar hem från staterna. Det finns säkert kreativa betessnidare som håller på at meka egna mjukbeten utan att smälta om bef. mjukbeten. Var får ni tag i materialet...?[FONT=Comic Sans MS]De bästa grejerna gör man själv![/FONT]
Kommentera
-
Largest selection of lure making supplies, rod building and fly tying materials at Lure Parts Online
http://www.lureparts.nl/ men då måste man beställa 90liter
Kommentera
-
Hej,Ursprungligen postat av dubbelut Visa inläggGrejen är ju att göra saker "från scratch", alltså tillverka formar och färga gjutmassan efter eget önskemål, inte vara hänvisad till redan färgade jiggar. Det funns ju utmärkta produkter på den amerikanska marknaden men finns det något liknande (eller samma) att få tag på i Sverige eller inom EU. det äär ju alltid problem met skatter och sånt när man tar hem från staterna. Det finns säkert kreativa betessnidare som håller på at meka egna mjukbeten utan att smälta om bef. mjukbeten. Var får ni tag i materialet...?
Jag har nästan ingne erfarenhet av att gjuta mjukisar. Jag har dock beställt från staterna ett par gånger och har inte haft några som helst problem. Tyvärr så är frakten så pass dyr att det nog kan löna sig att titta inom EU, inte minst UK nu när pundet är ganska billigt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av profilnamnetVinterns skörd, några hemmasnickade firetiger är nästa 'batch':1 Foto
-
Kanal: Betestillverkning
2025-02-24, 20:26 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
712 svar
189 659 visningar