Kul leksak... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul leksak...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stencool grej!!!!

Spelar på lotto denna veckan och vinner jag ska jag
    köpa en sådan först av allt. Håll tummarna

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
      Dessutom det...nä - men en cool idé! Man kan ju hoppas att det blir en hemmaprodukt i framtiden. Hade ju varit rätt coolt att gå in och göra ett nytt motorblock om hojen skär eller nåt
      I plast? Då har du iaf snart en anledning att få leka ytterligare med din maskin
      sigpic

Kommentera

Resultaten är ju verkligen inte häpnadsväckande även om det är en häftig teknologi med potential. Sen skulle plastmaterialet man bygger med kosta 1$/kubikinch.
        Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          I plast? Då har du iaf snart en anledning att få leka ytterligare med din maskin

Nåja - jag har för mig att det finns samma teknologi med metall - dock inte den typ av stål alt aluminium som krävs för ett motorblock det är sant. Men fan vad coolt om man kunde få ut krokar med rätt härdning för vilket syfte man nu än bestämmer sig för. Eller bestämma både form och tex mjukhet på en jigg! Eller flytförmåga/sjunkhastighet på en ny wobbler. Allting vid tangentbordet...coolt...men samtidigt lite tråkigt kanske...men coolt...

Kommentera

Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
            Resultaten är ju verkligen inte häpnadsväckande även om det är en häftig teknologi med potential. Sen skulle plastmaterialet man bygger med kosta 1$/kubikinch.
            Om vi nu ponerar att vi bygger något, så gör man först en prototyp i maskinen, sen om man är nöjd med resultatet så gjuter man av prototypen
            och gör en form i silicon eller vad man nu använder för material för att göra
            en form och sen massfabricerar man det.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jo, tänkte inte att man skulle sitta och "skriva ut" varje bete i 3Dskrivaren. Tycker dessutom att resultaten de visar på sidan kräver mycket efterarbete speciellt om man skall gjuta av den senare. Å andra sidan så behövs ju inget särskilt finpillepill när man gör drag (om man nu planerar göra det med skrivaren).
              Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Här är en annan variant fast nu blir det dyrare, http://www.zcorp.com/Products/3D-Pri...308/spage.aspx
                25x35x20cm kan man skriva ut.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Var på Bett i London förra vecka. Tyvärr var montern med 3D verktygen nerlusad med folk när den var bemannad och jag hade så mycket annat jag var beordrad att titta på.

Men jag kikade in i 3 maskiner som stod o jobbade när jag passerade på väg hem första kvällen. Blev sjukt impad. En förlaga som var en katt i keramik 25 cm hög som frästes ut med diverse verktyg både horisontellt o vertikalt, t o m morrhåren var väl synliga. Inte mycket efterarbete alls. Ytan var som sammet..... *suck*
                  Den gamle och navet
                  (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Där ser man, http://www.bettshow.com/ vad hette leverantörerna?

Kommentera

Jag hade bestämt mig för att besöka montern för utförlig info dag två. Men jag kom aldrig så långt andra dagen..... Dessvärre kan jag inte påminna mig om vilket företag det var som hade montern.

Sorry

PS: Svärfar som ju byggt mitt torkhjul, har förfärdigat en hembyggd 3Dcad maskin tillsammans med en släkting som är lite datanörd o konstruktör....
                      Ska titta på den nästa gång jag är i Sthlm. Kanske, kanske... kan man snida wobblers i den.
                      Den gamle och navet
                      (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                      712 svar
                      188 753 visningar
                      0 gillar