Smälta bly: tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smälta bly: tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej tack så mycket grabbar ska höra efter så fort jag hinner så man kommer igång med byggandet igen, det har legat på is ett tag tyvärr.
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
      Någon som vet var man kan få tag i bly hyfsat billigt i stället för att t.ex. köpa biltema sänken o smälta?
      däckverkstan. fråga efter balansvikter till fälgarna

Kommentera

Ett varningens ord igen. Använd ALLTID skyddsglasögon. Och skynda inte på avkylningen med vatten. Vatten i formen när du häller i nytt bly (tenn) betyder att hela skiten exploderar. (Råkade ut för det som barn. Klarade ögonen precis, men vi hittade bly som satt i taket.)

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ralf Visa inlägg
          Ett varningens ord igen. Använd ALLTID skyddsglasögon. Och skynda inte på avkylningen med vatten. Vatten i formen när du häller i nytt bly (tenn) betyder att hela skiten exploderar. (Råkade ut för det som barn. Klarade ögonen precis, men vi hittade bly som satt i taket.)
          Okej bra att du sa det, kan ju vara minst sagt bra att veta för en nyböjare.
          I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
          Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Tvätta blyet...

Jag var till en däckverkstad och fick ett par kg kasserade balansvikter av bly. Nu är de rätt så skitiga så jag undrar om man bör/måste göra ren dem innan man gjuter vikter? Hur går man till väga i så fall? Doppa i T-röd eller?

Kommentera

Det är bara att smälta men det blir en massa slagg som flyter på ytan. Då är det bra att ha en hällpip då stannar slaggen kvar. Annars om man häller försiktigt så rinner blyet under slaggen.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Jag har en kompis som tar hem bly från skjutbanan, d.v.s. innomhusbanan från kulfångarna (kal. 22). Det är helt rent bly vad jag har förstått. Han har 100 kg hemma (phu!). Kolla om ni har nån pistol/jakt/tävlings-klubb i närheten där ni bor.
                Fråga vad dom gör av blyet, och om ni kan få köpa lite. Säkert får ni då så mycket ni önskar utan att betala.

mvh
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                17 svar
                1 093 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sadda
                av Sadda

Arbetar...
                X