Rekommenderade krokar till jerks ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rekommenderade krokar till jerks ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Brunte
    Har du några sköna länkar till webshops där man kan kaufa dessa modeller?

Sedan skulle jag vilja se 14,2-kilospjäsen på bild!

Musky Shop is a retailer of Musky Fishing Tackle and Equipment. Rods, Reels, Baits, Tackle Boxes, Hooks, Clothing and Other Equipment can all be found at the World's Largest Musky Shop.

vet att det finns fler ställen... tyvärr kan du bara få tag på 1/0 i sverige av någon idiotisk anledning.

Kommentera

Ursprungligen postat av Allmana_mini
      Owner är ju annars en krok som håller med räge för allt hitills, däremot har jag hört vissa som varit besviken på owner i mindre storlekar men inte dom större storlekarna är det några problem med..

jag har erfarenhet av att det är precis tvärtom. Använder gärna de mindre ownerkrokarna till mete tex.. det är de större modellerna jag med många andra har haft problem med. sök runt lite i forumet så hittar du x antal debatter om Owner.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
        jag har erfarenhet av att det är precis tvärtom. Använder gärna de mindre ownerkrokarna till mete tex.. det är de större modellerna jag med många andra har haft problem med. sök runt lite i forumet så hittar du x antal debatter om Owner.

håller med dig Everflow! jag har tappat grymt med fisk på dem större varianterna, medans jag har kört mycket med dem mindre till tex. flötestrolling, inga problem med dem

Kommentera

Jag grundar mitt utalande framförallt på min lärare Johan Lundgren som är en innehar kastcertificat i flugfiske, och det är han nästan ensam om i Sverige..Inrelevant men ville bara påpeka att han alltså flugfiskar väldigt mkt, bland annat så fiskar han väldigt mkt lax, och har efter att haft problem med uträttade krokar vill drillningar gått över till wmc. Och honom litar jag blindt på..

Men då menar jag inte tappad fisk, för det är mer än kroken som spelar i en tappat fisk, saker som mothug, linanstöjbarhet, linbågen(alltså hur linan ligger i vattnet), hur mkt fisken svalt osv. Så tror inte att man kan säga att en krok krokar bättre än den andra i dagens läge när krokarna är så vassa och man kan använda sig av hullinglösa krokar utan att för fen delen tappa massa fisk...Jag menar alltså att han upplevt problem med att kroken rättat ut sig, inge klagomål på skärpan lr ngt annat alltså..
          Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Jag grundar mitt utalande framförallt på min lärare Johan Lundgren som är en innehar kastcertificat i flugfiske, och det är han nästan ensam om i Sverige..Inrelevant men ville bara påpeka att han alltså flugfiskar väldigt mkt, bland annat så fiskar han väldigt mkt lax, och har efter att haft problem med uträttade krokar vill drillningar gått över till wmc. Och honom litar jag blindt på..

Men då menar jag inte tappad fisk, för det är mer än kroken som spelar i en tappat fisk, saker som mothug, linanstöjbarhet, linbågen(alltså hur linan ligger i vattnet), hur mkt fisken svalt osv. Så tror inte att man kan säga att en krok krokar bättre än den andra i dagens läge när krokarna är så vassa och man kan använda sig av hullinglösa krokar utan att för fen delen tappa massa fisk...Jag menar alltså att han upplevt problem med att kroken rättat ut sig, inge klagomål på skärpan lr ngt annat alltså..
            Syftar du på att Owner viker sig när VMC håller? :S
            sigpic

Kommentera

Jag syftar inte på ngt angående det, det är min lärare som syftar på det när det gäller mindre krokstorlekar...I dom större som jag absolut inte haft några problem med så är owner klart mycket hållbarare medans wmc kan vara lite sisådär, men då finns det ju olika modeller av wmc så....

Kommentera

Jag syftar inte på ngt angående det, det är min lärare som syftar på det när det gäller mindre krokstorlekar...I dom större som jag absolut inte haft några problem med så är owner klart mycket hållbarare medans wmc kan vara lite sisådär, men då finns det ju olika modeller av wmc så....

ja jag kan ju inte uttala mig om krokarna när det gäller flugfiske eftersom jag håller på med det mycket sparsamt.. dvs när jag måste med skolan

Kommentera

ja jag kan ju inte uttala mig om krokarna när det gäller flugfiske eftersom jag håller på med det mycket sparsamt.. dvs när jag måste med skolan
                  Vart pluggar du?
                  Jag går sista året i Älvdalen nu..!

Kommentera

Vart pluggar du?
                    Jag går sista året i Älvdalen nu..!

pluggar sista året på Sportfiskeakademins KY-utbildning. Forshaga

Kommentera

www.muskyshop.com

vet att det finns fler ställen... tyvärr kan du bara få tag på 1/0 i sverige av någon idiotisk anledning.

Det går bra att få hem krokarna i Sverige. Bara fråga vårt du köpar fiskegrejor.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                      712 svar
                      188 708 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman