Har letat som en tok i forumet men inte hittat något om att göra en super shad rap till jerkbait. Så jag undrar ju givetvis om det är något som funkar eller kommer jag bara att förstöra shaden?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Göra Super Shad Rap till jerkbait.
Collapse
X
-
I ett nummer av Fiskejournalen för max 2 år sedan beskrev David Lundqvist(tror jag det var) hur han gjorde om sina SSR till Jerks.
Om jag inte minns helt galet så kapade man bort hela plastskeden, bockade nosöglan lite uppåt och borrade ett hål framför främre kroken och stoppade i 20 gr bly där.
Men jag är som sagt inte helt säker, bara ganska säker.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Snabb beskrivning : såga och fila bort hela skeden, haka/tejpa på så mycket bly du tycker blir lagom...testa i en hink med vatten eller liknande (en sakta sjunkande SSR brukar bli bra med 15-20g), såga ett V på ryggen rakt ovanför den främre kroken...borra ur så blyet ryms...i med blyt, limma tillbaks V-biten som ett lock. Borra ett litet hål direkt ovanför nosöglan och böj den uppåt i det borrade hålet....lägg lite lim under nosöglan. Mer utförlig beskrivning kan fås senare...sitter lite tajt nu...Jag kom på en sak till : tänk på att du borrar bort lite flytkraft när du ska göra plats för blyt = vill du ha en svävare så ska den sakta flyta uppåt vid testet i hinken...du kan även justera vikten lite i efterhand med t.ex dubbla ringar, tjockare krokar osv...12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
Tackar Cisco kid. Låter ju faktiskt som om man kmr reda ut det där :P Du som verkar ha gjort detta kan ju också säga vad du tyckte om resultatet, funkar dom bra elr är dom bättre som dom är. Använder ju bara jerk nu så det känns surt att dom bara ligger.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
704 svar
188 104 visningar
0 gillar