Hobbyprojekt söker ny ägare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hobbyprojekt söker ny ägare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hobbyprojekt söker ny ägare

Jag har sedan 2008 drivit en site för custombyggda beten som ett projekt vid sidan om mina studier. Resan har varit lång och väldigt lärorik. Jag har tillverkat och sålt allt från one-off handgjorda träbeten åt privatpersoner till större batcher av handgjutna beten till sportfiskebutiker i ett antal olika länder utöver Sverige. Redan vid starten 2008 experimenterade jag med tailbeten, 2010 hade jag det första gjutna jerkbetet klart och under årens lopp har jag även anlitat tillverkare i allt från Asien till Baltikum. Misstagen har varit många, men lärdomarna ännu fler.

Jag har dessvärre inte riktigt längre tid att arbeta med varken siten eller betena, men skulle tycka att det var tråkigt om projektet lades ner helt. Jag skulle därför vilja göra ett försök att lämna över siten till en ny ägare för en "symbolisk summa". Vad som skulle ingå i en eventuell deal kan diskuteras, men förslagsvis är det då domänen (custombaits.se), en enkel Wordpressite samt några konsulttimmar vid överlämningen (ev också ett tiotal beten från den sista batchen efter överenskommelse). Det finns givetvis mycket mer som kan berättas om verksamheten, försäljningen, tillverkningen etc, men tänkte att denna korta presentation får duga som teaser.

Låter det intressant? Skicka då gärna ett PM till mig. Frågor kan ställas i PM eller direkt i tråden.

(Har fått tillstånd av Bergman att publicera denna förfrågan)
    www.custombaits.se

Några uppdateringar:

- Har fått ett antal intresseförfrågningar, väldigt kul med sådan respons!

- Då det finns några stycken som verkar intresserade så tänkte jag köra igång en budgivning som kommer att pågå till den 31 januari 2016 kl 23:59. För information om högsta bud, skicka PM.

Svar på några av frågorna som jag fått:

1. Vad är det man budar på, vad ingår exakt?
    Det som ingår är följande:
    a) Domänen custombaits.se
    b) Wordpressiten som Custombaits-sidan är byggd på (baserad på en mall)
    c) Några timmars hjälp vid överlämningen
    d) Kontaktuppgifter till tillverkare som jag använt mig av
    e) Mailadresser till potentiella köpare (baserat på tidigare kunder, förfrågningar etc)

(Webhotell (one.com) och domän är betalade till 2016-03-15, därefter kommer en ny årlig betalning att behövas (365 kr/år senast).

Betena från sista batchen säljs separat för att inte krångla till det.

2. Hur många timmar har jag behövt lägga ner på siten?
    Vid starten spenderade jag minst 25 timmar i veckan, men då räknar jag med den tiden det tog för mig att lära mig hur man driver/uppdaterar siten till hur man bygger beten. När jag väl fick allting att rulla så har jag nog inte lagt ner mer än i snitt 5-10 timmar i veckan. Vissa perioder under året finns det mer att göra (vinter/vår), andra perioder finns det i princip ingenting att göra (ex juli/augusti)

3. Vem lämpar sig siten till? / Vilka är de tänkta köparna?
    Egentligen vem som helst. Så länge man har grundläggande kunskap om hur man uppdaterar en Wordpressbaserad site (enkelt att lära sig) och har ett intresse för betesbyggande så är det bara att köra på.

Jag kommer att vilja ha en dialog med ledande budgivare angående planer/förväntningar med sidan så att man får en bättre inblick i vad det är man kan uppnå.

4. Vilken kunskap krävs för att kunna driva sidan?

Grundläggande kunskap om hur man driver en Wordpressite (enkelt att lära sig).
    Senast ändrad av Silurus; 2015-12-20, 16:28.
    www.custombaits.se

Kommentera

Nu är det lite drygt 48 timmar kvar innan budgivningen är över, så passa på!
      Skulle det vara några frågor så är det bara att skicka ett PM.
      www.custombaits.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
      17 svar
      1 093 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sadda
      av Sadda

Arbetar...
      X