Jag har sedan 2008 drivit en site för custombyggda beten som ett projekt vid sidan om mina studier. Resan har varit lång och väldigt lärorik. Jag har tillverkat och sålt allt från one-off handgjorda träbeten åt privatpersoner till större batcher av handgjutna beten till sportfiskebutiker i ett antal olika länder utöver Sverige. Redan vid starten 2008 experimenterade jag med tailbeten, 2010 hade jag det första gjutna jerkbetet klart och under årens lopp har jag även anlitat tillverkare i allt från Asien till Baltikum. Misstagen har varit många, men lärdomarna ännu fler.
Jag har dessvärre inte riktigt längre tid att arbeta med varken siten eller betena, men skulle tycka att det var tråkigt om projektet lades ner helt. Jag skulle därför vilja göra ett försök att lämna över siten till en ny ägare för en "symbolisk summa". Vad som skulle ingå i en eventuell deal kan diskuteras, men förslagsvis är det då domänen (custombaits.se), en enkel Wordpressite samt några konsulttimmar vid överlämningen
(ev också ett tiotal beten från den sista batchen efter överenskommelse). Det finns givetvis mycket mer som kan berättas om verksamheten, försäljningen, tillverkningen etc, men tänkte att denna korta presentation får duga som teaser.
Låter det intressant? Skicka då gärna ett PM till mig. Frågor kan ställas i PM eller direkt i tråden.
(Har fått tillstånd av Bergman att publicera denna förfrågan)
Jag har dessvärre inte riktigt längre tid att arbeta med varken siten eller betena, men skulle tycka att det var tråkigt om projektet lades ner helt. Jag skulle därför vilja göra ett försök att lämna över siten till en ny ägare för en "symbolisk summa". Vad som skulle ingå i en eventuell deal kan diskuteras, men förslagsvis är det då domänen (custombaits.se), en enkel Wordpressite samt några konsulttimmar vid överlämningen
(ev också ett tiotal beten från den sista batchen efter överenskommelse). Det finns givetvis mycket mer som kan berättas om verksamheten, försäljningen, tillverkningen etc, men tänkte att denna korta presentation får duga som teaser. Låter det intressant? Skicka då gärna ett PM till mig. Frågor kan ställas i PM eller direkt i tråden.
(Har fått tillstånd av Bergman att publicera denna förfrågan)
Kommentera