Motor till torkhjul? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motor till torkhjul?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Motor till torkhjul?

Hej.

Har förstått att många använder en grillmotor på sitt torkhjul. Men var kan man hitta en sån. Hittar ingenstans. Det är ju inte direkt grilltider just nu.

Någon annan motor som skulle kunna passa. Hittar ingenstans en motor som bara snurrar 5 varv per minut eller nåt sånt.

Länktips uppskattas.

Berätta gärna vad era motorer kostar, om ni har köpt någon.

Mvh. Mårten.

Discokula motor

Köp en discokula motor på teknikmagasinet eller vad det heter, funkar utmärkt och drivs med 220V. Kostar ca 160 kronor eller nåt.

//Fred

Kommentera

Jag kör med en motor som driver en plexiglasskiva som skall ge färgat ljus till en discokula. Fungerar ypperligt! Driver mitt torkhjul som jag kör upp till sex beten på. Köpt på BR leksaker under namnet Party set. Kostar 400 kr för hela setet men då får du förutom spolighten (som du tar motorn från) även en discokula. Den är ju grädden på moset, du kommer att bli vida omtalad för dina fester i framtiden.

Kommentera

Tack för det. Ska genast skaffa mig ett partyset. Eller kanske bara motorn.

Mvh. Mårten.

Kommentera

Kan en sån här fungera. Batteridriven, fast det borde man kunna lösa med en sån där mojäng som ger 3 Volt ut, med lite lödning. Eller är den för svag?

/ M.

Kommentera

Skulle inte

Ursprungligen postat av MårtenSv
            Kan en sån här fungera. Batteridriven, fast det borde man kunna lösa med en sån där mojäng som ger 3 Volt ut, med lite lödning. Eller är den för svag?

/ M.
            Köpa en som drivs på batterier, köp en ordentlig som orkar driva med en gång så du inte behöver köpa flera när du ångrar dig.

//Fred

Kommentera

Har ingen aning. Min motor är hemma och jag är på jobbet annars hade kunnat få lite tekniska specifikationer. Dock ser "min" motor lite mer kraftfull ut. Dessutom har den fördelen (stora) att den ej går på batteri utan pluggas direkt in i väggutaget.

Kommentera

Välj o vraka: http://www.edelstahlgrill.de/Deutsch/frameseite.htm

Visserligen på tyska, men ändå..

Kommentera

Stabila motorer det där. En sån hade varit sjysst. Orkar dra 10 kg. inte illa.
                  Kanske lite i dyraste laget att beställa hem en från Tyskland.

Skulle inte en motor till en gammal skivspelare fungera. De går ju långsamt framåt. Borde inte vara så stor heller?

Har ingen skivspelare, men en på loppis borde inte vara så dyr.

/ M.

Kommentera

Motorn från teknikmagasinet

Gör som toxs säger och köp motorn från tek.magasinet. 169 kr, 220 V, bara att plugga i och köra, ca 3,5 varv minuten. Helt pefekt, kör med samma motor själv, finns även färdiga hål att skruva fast motorn i din konstruktion, och hål i tappen som skall driva hjulet.

Hälsn. perx
                    Ursprungligen postat av MårtenSv
                    Hej.

Har förstått att många använder en grillmotor på sitt torkhjul. Men var kan man hitta en sån. Hittar ingenstans. Det är ju inte direkt grilltider just nu.

Någon annan motor som skulle kunna passa. Hittar ingenstans en motor som bara snurrar 5 varv per minut eller nåt sånt.

Länktips uppskattas.

Berätta gärna vad era motorer kostar, om ni har köpt någon.

Mvh. Mårten.
                    Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                    712 svar
                    188 720 visningar
                    0 gillar