Betesbyggare i Uppsala? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Betesbyggare i Uppsala?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Betesbyggare i Uppsala?

Betesbyggare i Uppsala?

För ett tag sen återupptog jag betesbyggandet, och passade på att introducera den fiskeintresserade av sönerna. Vi kom igång rätt bra och det blev en hög med ämnen färdiga för nästa steg. Men sen en längre tid har vi inte längre tillgång till någon verkstad, och jag har tvingats inse att målning, lackning och farliga verktyg inte funkar när man bor i lägenhet och även har små barn hemma. I alla fall inte för mig…

Så nu funderar på hur vi skall komma vidare, sonen och jag. Kanske finns någon/några betesbyggare i Uppsala som vill ha sällskap i verkstan, eller en hyresgäst?

Eller kanske fler som upplever det som frustrerande att inte ha en ändamålsenlig lokal och som kan tänka sig att gå ihop om ett projekt? Kanske dela på en lokal, kanske köra det som en studiecirkel? Om intresse finns kan jag reka efter en lokal och sköta det administrativa runt studiecirkel m.m.

Tips, förslag eller anmälan om intresse så hör gärna av er här eller genom IM.
    Tight lines!
    Per.

Jag är försiktigt optimistisk... Min hemsida finns i min profilinformation. Jag lovar inget men är intresserad... Kan finnas fler som är intresserade.

Kommentera

Så ditt inlägg på FB före jag såg det här så skickade ett svar där istället, men i korthet är jag troligtvis också intresserad.
      Saxat från FB:
      Låter som ett bra initiativ detta. För några år sedan byggde jag en del beten i mitt källarförråd som jag gjort om till snickarverkstad. Men sedan jag flyttat därifrån har det inte blivit mycket med det. Vore kul att komma igång igen. Skulle tänka mig att vara med om ni hittar någon ändamålsenlig lokal för detta.

Kommentera

Tycker det här låter som ett väldigt bra initiativ. Jag är absolut intresserad om det blir nåt av det här. Man kanske kan samverka med UFF om lokal? /Henke

Kommentera

Trevligt! Fina drag du gör Sillver, riktigt läckra.
          Jag har kontaktat UFF och spanar samtidigt runt på lokaler. Dyker det upp nåt intressant postar jag direkt.
          Per.

Kommentera

Kanon. Väldigt bra initiativ som sagt, vore sjukt roligt om det blev nåt av det här. Hoppas rullen funkat bra för dig pehea... /Henke

Kommentera

Ursprungligen postat av Trästa Visa inlägg
              Kanon. Väldigt bra initiativ som sagt, vore sjukt roligt om det blev nåt av det här. Hoppas rullen funkat bra för dig pehea... /Henke
              Hoppas också det blir nåt bra av detta. Vore ju lite plus i kanten om det även kunde funka som lite "mancave" (hencave/shecave såklart också!). En soffa, en kyl, en beg 2.1 ljud...
              Rullen är ännu ofiskad. Mina närvatten har nån konstig hinna på sig, det är kallt och hårt liksom. Där jag hittat öppet vatten blev det fluga istället för multi. Men det blir säkert kanon snart när tempen går upp!
              Tight lines!
              Per.

Kommentera

Tack för berömmet Per.

Bara det faktum att tråden lever gör mig optimistisk.

Kommentera

Bra intiativ hoppas att det blir av

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                  17 svar
                  1 093 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sadda
                  av Sadda

Arbetar...
                  X