Det optimala gummibetet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det optimala gummibetet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det optimala gummibetet

Hejsan.

Sitter och klurar på det optimala, super gummibetet. Har tidigare bara gjutit replikor på redan existerande beten typ bulldwag mm som man vet fungerar, men har nu fått för mej att hitta på ngt eget. I brist på fantasi tänkte jag höra med den samlade kunskapen här inne om ämnet. Vad är era erfarenheter av gummibeten? Form? Storlek? Färg? Riggningar? Curly lr paddel tail? mm.

????? Om jag får råda så skulle jag vilja se större versioner av Relax Kopyto. Fram till i somras hade jag svårt att förstå det betets överlägsenhet, men nu vet jag. Jo jag vet att det finns niotums relaxshadar, men det är ju egentligen inga riktiga Kopyto om jag förstått det rätt. (Skulle handla på mig ett gäng för några månader sedan men en viss dansk på Sporting i Örebro såg till att jag kom därifrån utan, men med en massa annat som jag egentligen inte tänkt handla så varning för Stephan... dock några fyrtums Kopyto i favoritfärgen). Det är något med Kopyto som tycks locka fisken på ett sätt som jag inte upplevt med något annat bete...

Kommentera

Är det spinnfiske efter gädda som avses?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
        ????? Om jag får råda så skulle jag vilja se större versioner av Relax Kopyto. Fram till i somras hade jag svårt att förstå det betets överlägsenhet, men nu vet jag. Jo jag vet att det finns niotums relaxshadar, men det är ju egentligen inga riktiga Kopyto om jag förstått det rätt. (Skulle handla på mig ett gäng för några månader sedan men en viss dansk på Sporting i Örebro såg till att jag kom därifrån utan, men med en massa annat som jag egentligen inte tänkt handla så varning för Stephan... dock några fyrtums Kopyto i favoritfärgen). Det är något med Kopyto som tycks locka fisken på ett sätt som jag inte upplevt med något annat bete...
        håller med! favoriter är 6 tummare i färg L054 (tyvärr lite i det minsta laget för gädda, önskar denna fanns i större version) samt 2,5 och 3 tum i färg S078 (grymt effektiv för borre)

Färg L054:
        Click image for larger version

Name:	relax_rkbls25-l054.jpg
Views:	1
Size:	24,6 KB
ID:	1776031

Färg S078:
        Click image for larger version

Name:	4in-kopyto-078.jpg
Views:	1
Size:	57,2 KB
ID:	1776032

Kommentera

Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
          Är det spinnfiske efter gädda som avses?
          Sorry, kanske var lite otydlig. Gädda såklart, Hade annars tänk mej lite allround gummi till både spinn o trolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
            Jo, aldrig haft ngn sådan i min ägo ännu, Hört att dom är kung på storborre och gös. Men, det är klart en större version på 20-25 cm kanske skulle vara ett vinnande koncept då.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikepete Visa inlägg
              Jo, aldrig haft ngn sådan i min ägo ännu, Hört att dom är kung på storborre och gös. Men, det är klart en större version på 20-25 cm kanske skulle vara ett vinnande koncept då.
              Testa och skicka gärna ett testex...

Kommentera

En köttigare söderjigg med mcrubber paddel och gjorda i wolfcreeks färgsättningar.

Det, är min dröm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                712 svar
                188 909 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman