Modifiera Bomber 16A aerodynamik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modifiera Bomber 16A aerodynamik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Prova även att låta linan löpa genom handen framför spolen direkt efter utkast, bara så att linan nuddar hand/fingrar det brukar ge tillräckligt motstånd i linan för att wobblern inte ska snurra i luften utan att korta ner kasstlängden så det stör!
    Vet inte om det är begripligt skrivet, "feathering the line" brukar det nämnas om man läser engelska/amerikanska texter i ämnet!
    Lycka till !!
    Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
      Prova även att låta linan löpa genom handen framför spolen direkt efter utkast, bara så att linan nuddar hand/fingrar det brukar ge tillräckligt motstånd i linan för att wobblern inte ska snurra i luften utan att korta ner kasstlängden så det stör!
      Vet inte om det är begripligt skrivet, "feathering the line" brukar det nämnas om man läser engelska/amerikanska texter i ämnet!
      Lycka till !!
      Det är en metod jag använt tidigare och den fungerar mycket bra på många av de rullar jag provat!

Dock har jag en Penn Conflict nu och med den är det omöjligt tyvärr, om jag flyttar handen närmare första spöringen som linan löper genom blir resultatet bättre. Just denna rulles utformning av spolen tycks dock stjäla lite utav kastlängden och vid detta förfarande blir det lite för tydligt.

Och jag måste ju erkänna att jag hör till dem som tror på grekernas gamla uttryck: gäddan står alltid två meter längre ut än fiskarens maximala kastlängd

Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
      712 svar
      188 901 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman