Grymt snygga måste jag säga.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
TOSK en ny jigg från Fishing bros.
Collapse
X
-
Tack!
Vi gör nu den klassiska Gilla, Dela tävling på Facebook, där vi lottar ut alla färgerna till vinnaren.
Fishingbros
Kommentera
-
Roligt att www.havsfiskeguiden.se nämner lanseringen av våran jigg på deras hemsida!
Tack för den!Fishingbros
Kommentera
-
Hej, Lars!
Dom finns klara att börja produceras omgående, vi kommer förstås ta hem prover och testa innan vi släpper dom på marknaden. Jag kommer att trycka på knappen då vi ser att vår första produkt gått hem hos kunderna!
Det ser verkligen ljust ut, säsongen har inte börjat men vi får beställningar dagligen i vår webbshop.
Jätte roligt tycker vi, och tack alla för er härliga respons! Får massor av mail som jag knappt hinner svara på.
Har en del andra grejer i startgroparna oxå.. men dom släpper jag inte ännu. Den som lever får se!
skitfiske!Fishingbros
Kommentera
-
Nu har vi anslutit till kortbetalning i vår webbshop!
Allt för att det ska vara enklare för er som vill handla.
Fishingbros
Kommentera
-
Team Fishing bros i Nordskot
Då var årets Norgeresa avslutad, hoppas man hinner en sväng till i slutet av sommaren.
Vi fick några stora fina fiskar och Tosk jiggen levererade i vanlig ordning!
Flertalet skreitorskar mellan 6-12 kilo och 2 stycken flundror på 7 och 12kg landades på vår jigg.
Här kommer lite bilder från vår resa. vi ska klippa ihop lite film på Toskjiggen så ni får se hur den rör sig i vattnet.
Största fiskarna på resan var en flundra på 135cm (33kg enligt tabell) och en Torsk på 23 kilo!
Fishingbros
Kommentera
-
Hur sköter den sig på lite djupare vatten("lite djupare" är såklart relativt, men låt oss säga 60-70m i detta fall)med en del tidvattenström och/eller vågor? Står linan i 45 graders vinkel är står den ganska rakt ner? Ser på hemsidan att totalvikten är 420 gram, hur mycket väger skallen?All you need is Lubb.
Kommentera
-
Vi upplever att den inte tar lika mycket vatten som endel andra jiggar gör.
Jiggen går otroligt lätt i vattnet och du kommer snabbt ner till botten.
Avdrivningen brukar generellt bli stor med jiggar, detta beror självklart på vikt, lintjocklek, ström och vind/vågor etc.
Vi testade förra säsongen mot en 500g jigg från ett annat känt märke.
Den gick betydligt trögare genom vattnet fast vikten var större. Den låg betydligt längre bort från båten vid ca 70m djup.
Självklart så får du en viss avdrivning så är det för alla jiggar jag testat. Men den har funkat kanon att köra på djupare vatten.
Har vägt skallen men kommer inte ihåg exakt vikt, för mig det var cirka 300-320g. Återkommer med exakt vikt på den.Fishingbros
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
704 svar
188 051 visningar
0 gillar