Många lacker löser underliggande färg, eftersom starka lacker och färgen ofta är baserad på likanande lösningsmedel. Ett enkelt sätt att undvika detta är att täcka den färdigmålade wobblern med ett lager vanlig billig VATTENLÖSLIG klarlack (typ hobbylack), var noga med att täcka hela betet, alla små skrymslen runt skruvöglor och skedar. Efter denna lackning kan du gå på med vilken lack du vill!
Detta är även att rekommendera före eventuell Epoxilackering, det är sååååå tråkigt när en fina färger sakta men säkert lösesupp/flyter runt under lacken.
Själv använder jag Biltemas klarlack, sprayburken alltså, jag tycker inte det gör så mycket om det blir vcka gäddbett i wobblern! Linoljebehandlat trä tar inte åt sig vatten.
Good luck!
I'm Homemade
Detta är även att rekommendera före eventuell Epoxilackering, det är sååååå tråkigt när en fina färger sakta men säkert lösesupp/flyter runt under lacken.
Själv använder jag Biltemas klarlack, sprayburken alltså, jag tycker inte det gör så mycket om det blir vcka gäddbett i wobblern! Linoljebehandlat trä tar inte åt sig vatten.
Good luck!
I'm Homemade
Kommentera