Skulle någon kunna skriva ned lite tips på airbrush, har svårt att få det snyggt. Inställningar på airbrushen etc. Har en biltema airbrush.vet att det finns många trådar men hittar ingen riktig tips tråd
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
airbrush hjäälp!!
Collapse
X
-
Du har säkert en tjock nål, typ 0,5 - 1,0mm någonting och då är det svårt att få en fin stråle.
Jag har en nål som är 0,15mm när jag gör dom absolut finaste detaljerna.
Jag målar med kompressor tryck mellan 1,5 bar till 3 bar. Men då är det en balansgång mellan hur mycket man tunnar ut färgen, hur stor yta som ska målas och hur detaljerat.
Kommentera
-
Please check the links for all the products used in this video. Airbrush https://airbrushes.com/product_info.php?cPath=1_9_51&products_id=11&osCsid=bf8eba...
Jag vet att man har en tajt budget ibland men jag måste nog säga att du ska satsa på en Evolution spruta och en schysst kompressor. Från min sida handlar det inte om nån prylhets utan att du får bra grejor med ovanstårnde. Jag testade det billigaste som fanns men sen testade jag polarns prylar och det är natt och dag. Du kanske lär dig att hantera dina prylar så det är upp till dig. Airbrush ÄR kul.
Go for tunna linjer
SockanGo for the big ones you must
Kommentera
-
0,3 är din finaste nål. Med en sån så får man inte en jättefin stråle som med en 0,15 - 0,20. Sen går det ju måla finare med mer utspätt, lägre bartryck och bra tryckkontroll i fingret . Är det en Paasche VL spruta du har med 0,3 - 0,7 och 1,0 mm nålar?
Jag spär alltid ut ALLA Createx färger. Men alla andra målare gör inte det, så där får du prova dig fram. Jag spär med antingen vatten eller med ett medium. Jag kör med Liquetex Airbrush medium.
Och precis som Sockan säger. Det blir sjukt stor skillnad med en bra spruta i jämförelse med en budgetspruta ! Harder & Steenbeck är bra grejer!
Kommentera
-
Hej håller med ovanstående talare till 100%. Jag höll på I flera år med clas olson sprutor. Det funkar ok men går helt enkelt inte att jämföra med en bättre spruta. Jag kör Iwata evolution vilket är långt ifrån någon värstingspruta som man oftast brukar kunna hitta till överkomliga priser. Om jag skulle värdera mina bästa köp I livet så kan jag säga att det inköpet hamnar mycket långt upp på den listan..
Jag kör Createx utspädd och Comart outspädd.
Kommentera
-
För att svara lite på din fråga så JA du måste tunna createx, för att kunna sänka ditt tryck och således få bättre sprutbild.
Ibland tunnar jag med en egenblandning av t-röd, vatten samt glycerin (inte nitro dock ) och då kör jag proportion 3 till 5 droppar färg och ett tryck om 0,25 bar och får en tunn tunn stråle.
Jag ska tillägga att jag kan inte ett "skit" om att lacka beten än, jag har målat någon detalj men mest på papper så kan tänka mig att jag kommer utsättas för en del problem.
Iwata Eclipse HP CS är mycket kompetent spruta till en vettig peng, beställer du den använd från spraypal.com får du den för ca 1000 pengar till sverige. (läs nyservad och som ny)
Men träna på med den sprutan du har nu, borde få hyggligt resultat då jag misstänker att du inte frihandar gälar och andra smådetaljer ?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
704 svar
188 017 visningar
0 gillar