Varning för att smälta bly överhuvudtaget. Ångorna är jättegiftiga. Blyångorna lagras i hjärnan. Och ger en massa dåliga effekter. Använd rent tenn i stället. Varför tror du att dom tog bort bly i bensinen. Man tappar håret och minnet försämras, plus en massa elände.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Smällta blyet??
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av elanenVarning för att smälta bly överhuvudtaget. Ångorna är jättegiftiga. Blyångorna lagras i hjärnan. Och ger en massa dåliga effekter. Använd rent tenn i stället. Varför tror du att dom tog bort bly i bensinen. Man tappar håret och minnet försämras, plus en massa elände.
Hmmm. men om man håller till utomhus så borde knappast ångorna ha någon större påverkan...Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Bly är giftigt, det är riktigt. Men de skall inte överdrivas, om man gör det någon gång så är det inte så farligt för den personen. Viktigare att ha ventilering, att inte överhetta etc. Det är stor skillnad på oorganiskt (metall) och organiskt (bensin).
Tappat bly kanske kan vara en källa till trassel.
Relaterat:
Hm, det finns någon notis om att bly sänken skulle slutas att säljas i Stockholms kommun. Dyker nog upp igen om det är sant.
Kommentera
-
Jag tänker gjuta egna feeders till bottenmete. Med andra ord vill jag gjuta in en nätkorg med leke i en bottenplatta av tenn.
Jag tänkte om någon provat att använda självtorkade/härdande lera som material till formar. Det ska bara vara en enkel form som inte består av två delar.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Vad du än gör så smält inte bly på spisen i köket, bly är giftigt!
Smält ute på en gasolbrännare, värmeplatta, fotogenkök, brinnande ved mm.
Själv använde jag gasol i början med det gick åt så mycket gasol att jag skaffade ett gammalt fotogenkök.
Det tar mig flera år att använda en liter fotogen och ett fotogenkök har väldigt hög ut effekt.
- Gillar 1
Kommentera
-
Sörj för riktigt god luftventilation el. gärna under en krafig industrifläkt med bra utsug.
Blyångorna går in i blodet på dig!
Jonsson som har jobbat med batterier o repat batterier genom cellbyten o lött ihop förbinningar på truckar under knappt 20 år på Husqvarna AB.
Jag var på kontroll 1 ggr/år där dom tog ett blodprov för att se hur hög blyhalt jag hade i blodet.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
704 svar
188 035 visningar
0 gillar