Vilken olja kan jag använda när jag gör min egen boiliedip.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Boiliedip
Collapse
X
-
I dagens läge när alla möjliga och omöjliga smakkombinationer dyker upp i marknaden blir gamla klassiker rena premiären för braxarna.
Hittade några gamla doftoljor i Torsten Sjöströms ”På hugget”. Kapitlet heter ”Fiska med doft”.
Aniseed oil, alltså anisolja. Borde gå att hitta på apotek, hälsokost och parfymerier. Suveränt till braxen.
Oil of Verbeena, en väldoftande olja från citrongräs. Finns antagligen i parfymerier, hälsokostbutiker och på apotek. Har en stark doft som lockar id, mört och braxen.
Han nämner även två fiskoljor nämligen Pilchard oil, sardinolja, och Herring oil, sill olja. ( Det borde ha varit i ell ord men censuren gör att det blir så här då. sil***ja.) Dessa är särskilt bra att droppa på animaliska beten samt till att förbereda ett meteställe för predatorer.Senast ändrad av BeBest; 2005-01-03, 13:23.Må vi alla ha ett intressant fiske!
-
Ursprungligen postat av QuivertipVilken olja kan jag använda när jag gör min egen boiliedip.
Köp en bruk Krebsedyr, bland dom hetaste dipperna detta året? Vilka GRYMMA serier det har publicerats på DD;s sida. Dock har garanterat Energy fina smaker med, har dock inte sett så mkt., om dessa. Dock var Magic Fruits GRYM under vårfisket!sigpic
Kommentera
-
Vittsen är att jag tycker det är roligare med egen tillverkning av mäsk, agn och boozning mm. Köpa från butikerna kan man ju alltid göra men är inte lika spännande. I dom flesta fallen så kan man göra eget för en ringa summa av vad butikerna tar för liknande varor.
Kommentera
-
nån olja behöver du inte bland till du kan utgå från en bas av vatten,sirap honung sen smaksätta den efter eget tycke! koka upp vattnet och tillsätt de övriga idgredienserna till och rör om tills du fått en lagom tjock konsistens sen är det bara att smaksaätta med vad du tycker känns bra mosad frukt i brukar funka bra t.ex övermogna bananer hehe alltidt kul att göra sina egna beten/tillsatser då är det ecxtra kul att få fisk på!
Kommentera
-
OI !!!!! HOLM!!!!
Do you not remember anything i taught you................... even when i dragged you and Andreas round the supermarket that day, showing you the easy to make boilie dips??
Puss
Chris
Take a look here
PS im going to Ballasjön on ThurdayIt's Better to have it & not need it, than need it and not have it!
God has DELKIMS & a 42" Landing Net!
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
704 svar
188 114 visningar
0 gillar