Jäklar så het den på bilden ser ut då Finnarna kan dom
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Handgjorda drag från Finland!
Collapse
X
-
Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
-
Stod där o petade på naklarna, så kom han runt hörnet o hoppade på knivet, sjutton gånger.
Kommentera
-
Kolla in Nils Masters nya
Ursprungligen postat av StizoTa en titt på denna tråd.
Där hittar ni massor av snygga beten som grannarna har gjort!
Observera att det finns flera klickbara länkar där. Hur mycket drag som hellst är det!
Denna gillade jag extra mycket!
Kommentera
-
P A
Ursprungligen postat av BeBestRapala original är nära nog det sämsta bete jag fiskat med, fullt i klass med Toby, Droppen, Killer och Invincible! För mig framstår nästan allt som gäddlängder bättre än de betena, så rekordinnehavare NilsMaster-vobblern än är!
Bästa finska vobblern jag fiskat med hette Emma. Fick den från Kungsfiskaren i Haparanda.
Det jag främst uppskattade av de visade betena var finishen på många av dem. Noggrant utfört med fantasifulla former och färger! De var ”finnish”, hade i mina ögon ett uttryck av ”sisu”.
Droppen VAR en bra spinnare så länge som dom gjordes i Sverige..Sedan håller jag med om att dom inte är så kul.
Toby var och är ett kanonbete för havsöringsfisket.
Rapala original var och är nummer ett vid älvtrollingen på storlax o havsöring. Inget wobbler har tagit så många grova fiskar uppe i sveriges älva som Original.
ABU Killer (när den tillverkades av Rebel) är en av de överjävligaste wobblerna som finns OM man kan fiska den rätt.
Sjunkmodellen svävar och fiskas ungefär som en zalt.
Flytande var ett av betena som tömde skärgårdsfladerna på 80-talet. Fiskar fortfarande ut det mesta med rätt svep och twitchteknik. Är dessutom en av USA-s i särklass mest sålda wobblers som Rebel Minnow. Och det finns en anledning till det.
Invincibeln är skitbra..Särskillt om man trimmar ner nosöglan lite och värmer upp skeden en halv milimeter.
Så det så, Gubbe.. ;o)
Kommentera
-
Hohohoho...klockrent. En papegojfärgad som slår alla andra papegojfärgade på näbben..
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
704 svar
188 114 visningar
0 gillar