Torkhjul. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torkhjul.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torkhjul.

Så här kan ett enkelt torkhjul se ut.
    Bifogade filer
    Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
    Orson Welles

vad har du för motor på den?
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Simppelt ahaa......

Kommentera

Läcker Måste var bra smidigt det där!
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Den där lär ju fungera ett tag. Förstår principen men jag tror att jag skulle försöka göra en rullagrad genomgående axel till torktrumman och kanske göra fastsättningen av torkribborna ännu mera stabil. Med stora tunga beten i klämmorna blir det ju lite krafter i rörelse och det finns en risk att trumman blir skev med tiden.

Men jag tycker det var en bra pryl att visa själva principen med. Och den fungerar redan nu utan tvekan!
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det är inte mitt hjul,men mitt bygger på samma princip.Har dock genomgående axel och lagerbockar till den.
            Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
            Orson Welles

Kommentera

Lade upp bilden för att inspirera folk att bygga,är inte alls så svårt.Jag har en grillmotor på min.
              Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

Orson Welles

Kommentera

En liten fråga K.. : Hur fäster man betet på torkhjulet och var köper man grillmotorer?
                ps var inne och kollade på troublemakern på lundgrens idag. Jävvligt snygga måste man säga ds

Kommentera

Jag kör med vp-rör med en skruv i änden.Gängar fast betet i det hål där buköglan skall i senare.Använder ca 20 cm långa bitar av röret.En bit rundstav i änden på röret oxå att fästa skruven i.
                  Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

Orson Welles

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                  17 svar
                  1 065 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sadda
                  av Sadda

Arbetar...
                  X