Multirulle till lättare jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till lättare jerkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag får kontakta honom och höra,, min var ju i original utan några modifieringar när jag köpte den så jag har bara provat slänga på spole och lager,, har IAR varianten med bussning i gaveln,,, känns som spolen går på ett annat varv en övriga delar, därför misstänker jag det är mer som måste bytas... Tack för infon om spolen,, Jag kör aldrig kust-fiske med under 150 meter lina, så 2200 kr för ett komplement ihop med min 1600 Mörrum känns dumt men väldigt intressant...

Kommentera

Kan Du utveckla ditt resonemang?
      Finns någon rörlig del som djävlas,, ev axeln sliten, ojämnheter, något krökt,,,

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Finns någon rörlig del som djävlas,, ev axeln sliten, ojämnheter, något krökt,,,
        Om Du har den gamla trelagrade trimmningen så räcker det antgligen inte med att ta bort gavellagret utan Du bör byta till den senaste generationens lager. Jag har en tidig UT-trimmad rulle, trelagrad, utförd av någon annan än UT-den är rätt svår att få fart på även utan gavellager. Sen har jag en nyare trelagrad med rätat stativ-den känns klart bättre. Dock tror jag att den nyaste varianten av tvålagrad trimmning är bättre vad avser kullager. Det låter så iaf..

Kommentera

Tack då har jag fått klarhet i mycket... har ingen aning om historien bakom prylarna bara att dom kommer från UT.
          Med tanke på vad jag gav för rullen och skicket kan jag säkert beställa ett nytt paket, och om jag sedan inte blir nöjd sälja det med vinst ...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Tack då har jag fått klarhet i mycket... har ingen aning om historien bakom prylarna bara att dom kommer från UT.
            Med tanke på vad jag gav för rullen och skicket kan jag säkert beställa ett nytt paket, och om jag sedan inte blir nöjd sälja det med vinst ...
            Jag kan bara svara för mina egna rullar. Tycker att Du skall kontakta Reelman i veckan så får Du svar av ett proffs.
            Att sälja en 25a kan eventuellt beskrivas som en vinst ur ett ekonomiskt perspektiv-men är alltid en förlustaffär ur ett emotionellt......

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
            Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
            41 svar
            32 242 visningar
            18 gillar
            Senaste inlägg Micki.S