AmbassadeurMeck hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AmbassadeurMeck hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• AmbassadeurMeck hjälp!

Hej, kan någon vänlig själ tala om hur jag får bort denna på icke vevsidan på en 6500 cs rocket?

Ytterst tacksam för hjälp!
    Bifogade filer

skär bort plastflänsen högst upp på drevet så lossnar det lätt...sedan när du fäster dit de så använd ett c-klipp, motsvarande det som håller fast veven. Finns att få från ABU

Kommentera

Okej, vi pratar om den smala smala lila plastbiten under metallhuvudet men innan kugghjulet börjar?

Konstigt att det inte är gjort så att man kan flytta på dessa utan att skära i dem..

Jag har ett par nya gavlar jag skall slänga på men de kommer utan plasthjulet.

Kommentera

Ett plasthjul kostar kanske 15 spänn? Annars har clipset Hippo nämner #4490
        Senast ändrad av ElCamino; 2012-02-08, 20:29.

Kommentera

Ursäkta för att jag dyker in här.
          Men har en 6000 six star som linspridaren har stannat/skärt ihop på, är det den så kallade evighetsskruven som troligen gett med sig då?
          Har aldrig meckat med rullar förut, inte heller underhållit dom nått vidare, men det ska det bli ändring på!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fripps Visa inlägg
            Ursäkta för att jag dyker in här.
            Men har en 6000 six star som linspridaren har stannat/skärt ihop på, är det den så kallade evighetsskruven som troligen gett med sig då?
            Har aldrig meckat med rullar förut, inte heller underhållit dom nått vidare, men det ska det bli ändring på!
            Nu är jag så långt från "rullexpert" man kan komma. Men plastdrevet på bilden ovan är det som för kraften från spolens rörelse till evighetsskruven, så för mig känns det mer troligt att det är just det som gått sönder. Evighetsskruven är ju i metall. Jag antar att knivbulten kan vara ganska skör också, det är alltså det stift som löper i evighetsskruvens spår.

Kommentera

Okej, tackar för tipset!
              Jag får helt enkelt ta å skruva isär rullen nån dag å kika hur det ser ut

Kommentera

Jag är rätt övertygad om att det är knivbulten som nötts ut. Drevhjulet kan också kan också ha blivit slitet och behöva bytas men om linspridaren stannar och inte flyttar sig nämnvärt när man vevar är det knivbulten som är slut. Evighetsskruven är den minst troliga orsaken.
                Ett slitet drev brukar ge sig tillkänna genom vibrationer i systemet.
                Ett skadat drev, där tänder fallit bort genom någon form av brytning, brukar visa sig på så sätt att allt rör sig normalt fram till dess de förlorade tänderna tappar greppet då stannar allt som drevet skulle ha påverkat hur mycket man än vevar. Om skadan innebär att kugghjulet låser sig går det inte att veva längre och våld gör allt värre.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                41 svar
                32 224 visningar
                18 gillar