shimano calais DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

shimano calais DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• shimano calais DC

tjenare. har fundering på ny rulle som ska användas för stora gädd spinnare och spinner baits. min fråga är hur den håller och hur bra den passar det fisket? hoppas det är någon som har erfaren het av den rullen och i så fall är den värd ca 5000 kr (får den lite billigare). MVH Hugo.

Har ingen egen erfarenhet om det här med jag tror inte den är optimal för det fisket, stora spinnerbaits är nog det tyngsta man kan fiska med på grund av motståndet. Nu vet jag iofs. inte vad du menar med stora spinnerbaits men när jenkarna snackar stora spinnare så är det 20-25cm+ med dubbla spinnarskedar. Problematiken är att man vill kunna fiska dom ganska fort men då blir man väldigt sliten efter några timmar med en vanlig rulle då man måste ta i så mycket. Rullar som passar bra till detta fiske är rullar med stor vev (powerhandle) för att få kraft och stor spole för att få in mycket lina med varje vevtag. Vet att jenkarna gillar t.ex. calcutta TE 400 eller till och med trinidad som egentligen är en havsfiskerulle och inte har linspridare (verkar svårt tycker jag).

För det inte sagt att calais inte fungerar, det gör den säkert men jag tror det kan bli jobbigt efter ett tag. Hoppas det hjälper lite.
    Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

DC rullarna är jättefina. Men till stora tunga beten känns det helt onödigt. Vet inte hur den håller men den är framtagen för bassfiske och bör behandlad där efter.
      Välj hellre än toro eller varför inte curado 300e som säljs ut billigt på många ställen. De kommer passa betydligt bättre...

Kommentera

Köp en annan rulle för att fiska med stora gädd spinnare och spinner baits.
        Däremot, om du ska fiska HÖ eller gäddspinn , då kan den rullen rekommenderas varmt , om priset och ev. service kostnader inte skrämmer dig, såklart.
        Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 579 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg PrN-Sweden