Vad skiljer shimanorullarna åt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad skiljer shimanorullarna åt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stina är riktigt nöjd med rullen och jag kan bara säga att jag älskar den! Har knappt testat den och inte drillat fisk än, men den känns verkligen toppen!

Positivt:
    Linupplägg - Perfekt (Går till och med att justera om man vill ha: \/ eller | | eller /\ form på spolningen)
    Vikt - Väger hur lite som helst
    Låter ingenting och går hur jämnt som helst.
    Mycket bra precision och kastlängd.
    Skitsnygg
    Smörjhål
    Stabil konstruktion

Negativt:
    Inget

Har en äldre ABU-rulle och skulle jag skriva samma lista för den så skulle allt byta plats. Det enda positiva är att den, trots allt, har hållt väldigt bra. Till skillnad från mina tidigare ABU-rullar och kompisars som gått sönder på flera olika sätt. Köp Shiman

Kommentera

jag har runt 10 shimanorullar och jag ser ingen anledning att köpa något annat
      Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
      Okej...

1. Du får mer för pengarna hos andra märken (läs Penn).
      2. Du får mer för pengarna hos andra märken (läs Penn).
      3. Du får mer för pengarna hos andra märken (läs Penn).
      [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Ska beställa mig en stradic ci4, polarn fick hem sin och den gick bättre än mina vita stradicar mycket trevlig rulle, sitter nu mest och funderar på om man jag skall ha sufix 832 eller nanofil på den, har inte klurat ut vilken dimension av nanofil som är lämplig för jigg och dropshot med flät kör jag 0,10mm,,,, nån som kan hjälpa till lite ??
        Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

den rullen är extremt trevlig! själv kör jag uteslutande med powerpro då den linan är sjukt bra. Till jiggfiske efter gös kör jag 0,13mm och till abborre 0,10mm
          Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inlägg
          Ska beställa mig en stradic ci4, polarn fick hem sin och den gick bättre än mina vita stradicar mycket trevlig rulle, sitter nu mest och funderar på om man jag skall ha sufix 832 eller nanofil på den, har inte klurat ut vilken dimension av nanofil som är lämplig för jigg och dropshot med flät kör jag 0,10mm,,,, nån som kan hjälpa till lite ??

Kommentera

Nu är den beställd en ci4 stradic 2500 från Dogger med lite andra bra att ha saker
            Synd att det bara är en spole med till dom rullarna bara

Kommentera

Får väl reklamera min vita Stradic en gång till då och se om Normark vill byta ut den mot en CI4 (förra gången bytte de ut något kullager i den)... För den Stradic 2500FC som jag har lever då i alla fall inte upp till det priset den kostade, varken före eller eller efter reparationen. Trög och högljudd är den.

Mina Penn Stradic (som är en bra bit billigare) har däremot gått som klockor!

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                Får väl reklamera min vita Stradic en gång till då och se om Normark vill byta ut den mot en CI4 (förra gången bytte de ut något kullager i den)... För den Stradic 2500FC som jag har lever då i alla fall inte upp till det priset den kostade, varken före eller eller efter reparationen. Trög och högljudd är den.

Mina Penn Stradic (som är en bra bit billigare) har däremot gått som klockor!
                den ska vara trög för den är högutväxlad

Kommentera

Barramundi, jag tror jag vet vad du menar med att den är trög det var så min 1000 stradic var och den gick inte att laga det blev en ny rulle istället.
                  Bråka vidare med dom, jag har en exage 1000 som jag ska skicka in igen där jag upplever dreven som knaggliga halva vevtaget och den böt dom bygeln på (ej rotorn) när den var in för garanti åtgärd!?
                  Fattade aldrig vad bygeln hade med att man känner dreven,,,,,

Kommentera

Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inlägg
                    den ska vara trög för den är högutväxlad
                    Den är lika högutväxlad som Penn Sargus, som är len som lenaste sammet i gången i jämförelse med Stradicen.

Kommentera

jag har själv 2 twinpower fa/fc, 1 stradic fb, 1 technium fa, 1 sedona fb, 3 baitrunner dl, 1 core 101mg, 1 cardiff, 1 citica, två tekota lc och en biocraft la. Jag har aldrig haft ett enda problem med en enda rulle och alla är extremt välanvända. Fattar inte hur alla andra lyckas få rullar från shimano som inte fungerar??
                      Senast ändrad av twinpower_feskarn; 2011-12-23, 19:21.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 579 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46