Ambassadeurer trasiga! rulldoktor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeurer trasiga! rulldoktor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeurer trasiga! rulldoktor?

Ja har två amba som jag på något sätt lyckats fiska sönder !!?? :/
    Den ena är en 5001 TGC har bytt plast kugghjulet i den. och den andra är en 5601 Predator.
    Jag är helt värdelös när det gäller att laga skiten också, det är ungefär samma fel på dom tror jag, spolen rör sig inte när man vevar och knappen funkar inte heller, sen har rullfästet åkt av på predatorrullen, hur nu den bara kan åka bort när den sitter fastsvetsad. jaja hur som helst så tänkte jag göra något åt rullarna nu så man kan använda dom igen istället för att ha dom liggande bara, så vart är bäst att skicka/lämna in dom någonstans? är de dyrt och hur lång tid tar det? någon som är duktig på detta eller har erfarenhet och kanske skulle vilja ha en slant för att hjälpa mig?

Tacksam för svar mvh Simon

Lämna in dem hos din lokala fiske affär, går riktigt snabbt så länge den affären skickar iväg prylarna.
    Brukar oftast inte kosta något pga garantier, om det gör det så är det inte mycket pengar det rör sig om.
    Besök gärna min blogg på:
    http://bait-fish.blogspot.com

BaitFish Lures på facebook!

Kommentera

på prediatorn är ju stativet fördärvat.det är ett nytt stativ som gäller.. hör med abu dom har 10 års garanti på sina rullar. men jag vet inte vad garantin innebär i praktiken.
      om inte spolen rör sig. basic fråga. du du spänt åt bromsen? så den inte är på det lösaste?
      annars borde det vara något med "drivlinan" i rullen. men det verkar osanolikt att två olika modeller skulle gå sönder på samma sätt ungefär samtidigt. såvitt du inte själv har öppnat och pillat på något?

Kommentera

Jupps, låter som att stativet är rökt på predatorn.
        UT eller ABU bör ha nya stativ.
        Som sagts ovan borde det gå på garantin, om du inte uppenbarligen misshandlat rullen genom att köra över den med bandvagn.

Vad gäller TGC:n funderar jag på om det är kopplingsarmen.
        Spetsen på denna kan krökas eller nötas, typiskt om man råkar koppla i rullen mitt under kast.
        Går ibland att lösa temporärt genom att bocka spetsen en aning, annars kostar en ny några tior.
        Eventuellt går även detta på garantin, men det är mer osäkert - det kan ju klassas som överdrivet slitage.
        En synnerligen okomplicerad procedur att byta armen dock, gäller bara att ha delarna hemma...
        Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
        En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
          Pro Rocket 4500 problem
          av elgfan
          På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
          igår, 06:11
        • elgfan
          Pro Rocket 4500 problem
          av elgfan
          På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
          igår, 06:11
        • elgfan
          Pro Rocket 4500 problem
          av elgfan
          igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 576 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg PrN-Sweden  
        Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
        217 svar
        30 195 visningar