Kullagergrossisten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kullagergrossisten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Frågan är ju hur tungt du ska kasta,

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
      Frågan är ju hur tungt du ska kasta,
      Där har du mitt dilemma. Kommer troligtvis använda den till gäddfisket och mellan 50-100 g. Vill jag kasta tyngre har andra rullar. Har alltid fiskat HÖ med haspel men är nu grymt sugen på att köra med min Rocket och då har jag ju inget val, då måste jag trimma. Jag är bara skeptiskt till att UT-trim är frälsningen. Kan ju dock bero på att jag aldrig testat?
      BESLUTSÅNGEST!!!!!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mozzer Visa inlägg
        Där har du mitt dilemma. Kommer troligtvis använda den till gäddfisket och mellan 50-100 g. Vill jag kasta tyngre har andra rullar. Har alltid fiskat HÖ med haspel men är nu grymt sugen på att köra med min Rocket och då har jag ju inget val, då måste jag trimma. Jag är bara skeptiskt till att UT-trim är frälsningen. Kan ju dock bero på att jag aldrig testat?
        BESLUTSÅNGEST!!!!!!!!
        innan jag köpte min 2500ci hade jag min 5501 prorocket till havsöring och gäddfiske. havsöring 12-30 gram ungefär o till gädd fiske 15-100 gram ca.. det var inga problem och på den tiden körde jag orginal lagerna också (i våras)..
        dock kan den inte jämföras med en 25a med lätta beten..

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
          skitsnack,, kastar hur långt som helst med bussningar.
          jag har UTs bussningar i min ena jb. med ett 6.6 fots jerkspö och 0.36 strike wire kastar jag ett 25 grams atom hur bra som helst. så fungar gör det absolut.

men skulle nog ändå föredra lager före bussning till havsöring fisket

Kommentera

Ursprungligen postat av Mozzer Visa inlägg
            Är den någon som testat kullagergrossistens keramhybridlager i en Amba.ska tydligen vara framtagen i samarbete med UT. Kan det verkligen stämma?
            Det är helt korrekt att UT och Kullagergrossisten har en del kul ihop, och det är också korrekt att de lager Kullagergrossisten säljer för mycket rimliga pengar är helt andra lager än de lager jag (UT) har tagit fram.

För de som bara vill byta lager i sin rulle är Kullagergrossistens keramhybridlager nog bland det bästa som man kan få tag i, i alla fall de mest prisvärda. Även om UT lagren är helt överlägsna när man skall se över de väsentliga delarna i en rulles högfartssystem för att byta det mesta av komponenterna mot bättre, är skillnaden betydligt mindre mellan UTs och Kullagergrossistens i en rulle där bara lagren byts och resten får vara som det är.

I fråga om oljebronsbussningar vs keramhybrider är bussningarna snabbare, och avsevärt mycket stryktåligare än vilka kullager som helst. Jag har minst två glada kunder som använder oljebrons i sina i övrigt maxuppgraderade havsöringsrullar bara för att slippa bekymra sig om underhåll, och jag är inte säker på att jag kastar särskilt mycket längre än dem med mina rullar med UTkeramhybrider.
            Senast ändrad av UT; 2011-08-26, 12:48.
            www.utreel.com

Kommentera

Jag kan inte annat än hålla med Jonnie. Använder själv bussningar i min rulle och kastar inte något kortare än polare med lager. Ur mitt eget perspektiv är det de optimala pga slitstyrkan, mindre underhåll. Fast sen beror det helt klart på vilka vikter du har tänkt dig.

mvh,

Androl

Kommentera

Kullagergrossistens lager till 2500c är bra, men UTs är några snäpp vassare.

Det är inte för inte som jag använder UTs lager i mina tävlingsrullar.
                Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                  igår, 06:11
                • elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                  igår, 06:11
                • elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                11 svar
                3 576 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg PrN-Sweden  
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                217 svar
                30 195 visningar