Jag är relativt ny på det här med multirullar, efter att alltid ha kört med haspel tills för något halvår sedan. En sak med multirullar som jag börjat störa mig på är det härmed extraspolar. Till haspel medföljer det numera alltid en extraspole, så rullen blir mer flexibel med möjlighet till olika linor för olika typer av fiske. I vissa sammanhang vill man kanske ha en nylonlina på sin rulle (tex ismete), i andra en flätlina. Och ofta vill man nog ha olika dimensioner på lina till olika sorters fiske.
Men hur gör ni alla multiplikatorfanatiker? Köper ni en extraspole från ABU separat? Och vad kostar det isf? Eller byter ni hela linan när andan faller på? Eller köper ni helt enkelt en komplett rulle till (blir attans dyrt...)?
Jag syftar här på klassiska ambor, inte lågprofilare. Antar iofs att samma sak gäller för båda typerna.
Men hur gör ni alla multiplikatorfanatiker? Köper ni en extraspole från ABU separat? Och vad kostar det isf? Eller byter ni hela linan när andan faller på? Eller köper ni helt enkelt en komplett rulle till (blir attans dyrt...)?
Jag syftar här på klassiska ambor, inte lågprofilare. Antar iofs att samma sak gäller för båda typerna.
Kommentera