beslutsångest ang 6500 pro rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

beslutsångest ang 6500 pro rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• beslutsångest ang 6500 pro rocket

budade till mig en begagnad pro rocket för dryga 500 lappen på tradera härom dagen . Nu till det tråkiga förutom lite repiga gavlar så har rullstackaren nog aldrig blivit smörjd. spolager och evighetskruven behöver bytas för att denna rulle ska funka. frågan är orkar jag ? har redan rullar att fiska med så det räcker och blir över och rent estetiskt med sina fula repor hör den hemma på en turbåt i sundet. det enda som kan motivera mig att behålla möget är att jag betalat ett sådant överpris så att ingen ens vill köpa den för en spottstyver.
    så mina herrar vad kan denna rulle betinga för värde ? och visst är det så att dessa lager kostar en 150 spänn styck ?

Senast ändrad av AlgTrålaren; 2011-07-16, 13:15.

Låter som ett bus-kul trim-objekt. Jag hade slängt på UT prylar av lämplig art och gjort en kanonrulle av skiten.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Låter som ett bus-kul trim-objekt. Jag hade slängt på UT prylar av lämplig art och gjort en kanonrulle av skiten.

jag har redan en 6500 c high speed från 70 talet i mint. och ett par med rundade gavlar typ c3 . är helt nöjjd med merparten av dom redan som dom är.
      nä ska man göra nått med den rullen så får det väll bli o ta av linspridaren och sätta i 2 solida bussningar och ha den som pilkrulle

Kommentera

ingen som har en aning om värdet ?

Kommentera

Värdet är inte speciellt högt då Rocketrullar är rätt vanliga på beg.marknaden och de är ju heller inte speciellt dyra att köpa nya. Men eftersom det är en kanonrulle så tycker jag det är värt att fixa till den...antingen som en racer eller turbåtsrulle.

Kommentera

jag hade köpt ut reel preformens och en ny evighets skruv.. och sen fiskat som satan med rullen
            lagerna ingår i utreel preformens..
            annars har kullagergrossisten lager.. har för mig dom kostar 50 kr st för kerambybrider.. är det samma storlek som till 5500 prorocket?

Kommentera

Skulle tro det för vad jag märkt när jag pillat med rullar är det bara bredden på spolen som skiljer ända från 4500 och upp till 6500.

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
                Pro Rocket 4500 problem
                av elgfan
                På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                igår, 06:11
              • elgfan
                Pro Rocket 4500 problem
                av elgfan
                På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                igår, 06:11
              • elgfan
                Pro Rocket 4500 problem
                av elgfan
                igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 576 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
              217 svar
              30 195 visningar