amb 2500c drevsats - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

amb 2500c drevsats

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • amb 2500c drevsats

    Hej allihopa!
    Ropade in en ambassadeur 2500c för ett par månader sedan. Det är en gammal modell utan IAR lager. Rullen är fantastisk måste jag säga, stör mig inte ett dugg att den inte har IAR. Det ända minuset är utväxlingen. 4,7 är lite väl lågt. Har sett att det finns 6,3 till 4000 modeller och större. men till 25:an lyser delarna med sin frånvaro. Så frågan är: finns det drevsatser till 25:or och vart hittar man dessa?

  • #2
    H0ar själv aldrig sett 1:6,3 på en 25:a, däremot 1:5,3 som fanns på rullarna som tillverkades på slutet av 90-talet.
    Om jag inte minns helt fel tror jag mig läst en kommentar att dessa drev/utväxlingar är helt omöjliga att få tag på som reservdelar.

    Jag kan rekommendera att byta ut bromslamellerna till kolfiberlameller.
    Jag gjorde det + planslipade trycklplattan för bromsen, det blev verkligen en helt annan broms, jämn och kraftig!

    Kommentera


    • #3
      Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

      Kommentera


      • #4
        Hej, såg att avail.jp har kommit med 6.0 utväxling till Ambassadeur 1500/2500.or och några till.
        Skickar sidan översatt till svenska (lite taskig översättning ibland) gå till "shop" och ungefär mitt på sidan så har du dreven.
        Ska man beställa får man ta det via japan tackle, dom har hittills varit bra att ha att göra med.
        Jag har ingen aning om vad det är för kvalité tänkte beställa en uppsättning under sommaren

        Senast ändrad av bik; 2011-06-20, 12:18.

        Kommentera


        • #5
          Har varit inne på avils hettmsida tidigare, men varit tveksam att beställa från en hemsida enbart på japanska. Men om du känner dig vågad så kan vi ju köra en gemensam beställning?

          Kommentera


          • #6
            Man får beställa via Japan tackle, man mailar dom vilka delar man vill ha, har hittills funkat kanonbra, ska se om man har råd när lönen kommer :o) å beställa, kan kolla med dej då
            Fishing tackle from Japan, We specialize in Japan Domestic Models of Shimano and Daiwa reels and tuning parts.
            Senast ändrad av bik; 2011-06-21, 18:00.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 522 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            217 svar
            30 131 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg MathiasJK  
            Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
            278 svar
            47 568 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Adam Huss  
            Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
            536 svar
            90 255 visningar
            38 gillar
            Senaste inlägg Kimmen
            av Kimmen
             
            Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
            108 svar
            11 598 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Arbetar...
            X