Varför låter min rulle !!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför låter min rulle !!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Varför låter min rulle !!?

    Tjäna!


    jag har en haspelrulle från shimano som skriker när jag vevar in.Kan det vara att den borde smörjas ?

    kapseln som man spolar på lina på sitter lite löst när jag trycker på den på resten av rullen,jag kan nästan vika på själva spolen. Vad ska jag göra?
    snälla visa lite fiskevänskap.
    Senast ändrad av Quivertip; 2011-06-17, 07:35.
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

  • #2
    Men för tusan, skriv dina trådar i rätt forumdel!

    Ta det lite piano med ditt trådskapande och bläddra runt lite på forumet och studera forumets uppbyggnad.
    Du kommer märka att det mesta som du redan har frågat om har behandlats tidigare!
    Sen finns "sökfunktionen" som jag tycker du ska använda så ofta du kan innan du börjar skriva trådar om allt mellan himmel och jord!

    Behöver du hjälp med detta så finns det "moderatorer" här på forumet som gladeligen hjälper dig tillrätta !

    Lycka till i sökandet!
    Du kommer ha hundratals timmars läsning framför dig (innan du behöver fråga)

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
      Men för tusan, skriv dina trådar i rätt forumdel!

      Ta det lite piano med ditt trådskapande och bläddra runt lite på forumet och studera forumets uppbyggnad.
      Du kommer märka att det mesta som du redan har frågat om har behandlats tidigare!
      Sen finns "sökfunktionen" som jag tycker du ska använda så ofta du kan innan du börjar skriva trådar om allt mellan himmel och jord!

      Behöver du hjälp med detta så finns det "moderatorer" här på forumet som gladeligen hjälper dig tillrätta !

      Lycka till i sökandet!
      Du kommer ha hundratals timmars läsning framför dig (innan du behöver fråga)
      okej,men nu är det såhär att jag redan gjort allt det du sa och inte hittat något så då tänkte jag att det var någon hyglig person som kunde seja det till mig, så tare chill!
      abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

      Kommentera


      • #4
        Men du har postat alla dina trådar i helt fel forumdel...
        Jag är helt och håller övertygad om att om du söker på missljud, konstigt ljud, service mm mm så finns svaret där.

        Finns enligt mig bara två alternativ, lathet eller okunnighet.
        Är du inte säker på hur man skall sök på forumet eller förstår dess uppbyggnad = se mitt tidigare svar, finns hjälp att få.
        Är det pga lathet då kommer du få problem med massor av kommentarer av folk på forumet.

        Se nu inte detta som något negativt utan ta åt dig av tipsen !

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
          Men du har postat alla dina trådar i helt fel forumdel...
          Jag är helt och håller övertygad om att om du söker på missljud, konstigt ljud, service mm mm så finns svaret där.

          Finns enligt mig bara två alternativ, lathet eller okunnighet.
          Är du inte säker på hur man skall sök på forumet eller förstår dess uppbyggnad = se mitt tidigare svar, finns hjälp att få.
          Är det pga lathet då kommer du få problem med massor av kommentarer av folk på forumet.
          börjar fatta det nu,tack för tippset!
          skitfiske!

          Se nu inte detta som något negativt utan ta åt dig av tipsen !
          tack för tipset !
          skitfiske!
          abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

          Kommentera


          • #6
            Har du skruvat åt skruven/bromsen som håller spolen? Om så är fallet så skulle jag gissa på glapp spole. Köp i så fall ny spole, alternativt ny rulle. Svårt att säga vad det är utan att ha sett eller känt på rullen. Gå till din närmaste fiskebutik så hjälper de dig garanterat.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 521 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            217 svar
            30 131 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg MathiasJK  
            Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
            278 svar
            47 568 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Adam Huss  
            Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
            536 svar
            90 255 visningar
            38 gillar
            Senaste inlägg Kimmen
            av Kimmen
             
            Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
            108 svar
            11 598 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Arbetar...
            X