Ursprungligen postat av prylis
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Söker en snygg, stark, salttålig, bra, långsam, trimvänlig gratis ambassadeur(vänster
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Wadman Visa inläggHar också en. Klart underskattad rulle. Är väl för att den fick mycket sk-t när den kom ut. Är skönast att att fiska med och kastar klart bäst otrimmad, av de " runda " jag har i min arsenal ( Inshore, C4, Record, Rocket och JB ). Köpte min i år på mässan för 1100kr. Har försett min med lättad linspridare, keramisk knivbult och lagrat mellanhjul.
Kommentera
-
slarvade när jag läste om inshore, fick för mig att den var en vanlig c3a, men den ser bra ut och priset verkar lovande, typ 1200 inkl frakt och tull. Blir nog en sådan eftersom 5601 c4an på tradera kommer nog sticka över 800 som är mitt tak. Men frågan är, var kan jag börja titta på trim? UT ser ju grym ut men det kostar en del att ligga på topp, först och främst tänkte jag börja fiska med rullen, sen vill jag nog ha en kortare vev med enkelgrepp, därefter är det mer öppet vilka trim jag börjar leta efter, men vilka trim ska man köpa på vilka hemsidor?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av perp Visa inläggslarvade när jag läste om inshore, fick för mig att den var en vanlig c3a, men den ser bra ut och priset verkar lovande, typ 1200 inkl frakt och tull. Blir nog en sådan eftersom 5601 c4an på tradera kommer nog sticka över 800 som är mitt tak. Men frågan är, var kan jag börja titta på trim? UT ser ju grym ut men det kostar en del att ligga på topp, först och främst tänkte jag börja fiska med rullen, sen vill jag nog ha en kortare vev med enkelgrepp, därefter är det mer öppet vilka trim jag börjar leta efter, men vilka trim ska man köpa på vilka hemsidor?
pike1 här på forumet har både olja och enkelvev hör med han.. han kan även hjälpa dig med massa annat
Kommentera
-
sakta i backarna!
Ursprungligen postat av perp Visa inläggslarvade när jag läste om inshore, fick för mig att den var en vanlig c3a...var kan jag börja titta på trim? UT ser ju grym ut men det kostar en del att ligga på topp...
Nu fokuserar jag främst på spolar - linspridare vevar etc är naturligtvis en annan sak...
de tekniska artiklarna på utreel.com bör kunna ge dig mycket nytta och nöje
edit:
lagren sitter i gavlarna: sprägskiss inshoreSenast ändrad av landkrabban; 2011-06-11, 12:24.
Kommentera
-
dumt att det inte går att trimma spolen på en inshore
är den mer lik en ultracast i uppbyggnad då? kan någon rullfysiker förklara fördelar/nackdelar med kullager i gaveln vs i spolen? har man bara dimentionerat axeln rätt borde det inte spela någon roll väl? dessutom borde det vara lättare att serva lager som ligger i gavlarna. Var iväg och klämde på en JB och en pro rocket idag, pro rocketen var riktigt fin men jag gillade tumtangenten på JBn. Har inshore tumme eller klassisk frikopplingsanordning?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av perp Visa inläggdumt att det inte går att trimma spolen på en inshore
är den mer lik en ultracast i uppbyggnad då? kan någon rullfysiker förklara fördelar/nackdelar med kullager i gaveln vs i spolen? har man bara dimentionerat axeln rätt borde det inte spela någon roll väl? dessutom borde det vara lättare att serva lager som ligger i gavlarna. Var iväg och klämde på en JB och en pro rocket idag, pro rocketen var riktigt fin men jag gillade tumtangenten på JBn. Har inshore tumme eller klassisk frikopplingsanordning?
Enda krånglet är att du får skära bort mellanhjulet, för att få bort lagret i gaveln. Jag gör det på alla mina rullar. Tycker hjulet snurrar på lite bättre när det är låst med spårryttare.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av perp Visa inläggkan någon rullfysiker förklara fördelar/nackdelar med kullager i gaveln vs i spolen? har man bara dimentionerat axeln rätt borde det inte spela någon roll väl?
Kommentera
-
nog med planering, ropade hem inshoren nyss, frågorna hopar sig genast;
vilken lina, jag tänker mig runt ,20 flätlina hur lång ska jag spola på, vilket märke är bra på multiplikatorrulle? ska jag grunda med 10m nylon eller 100m?
var kan man hitta olika vevar?
var får jag smidigast tag på rocketfuel oljan, behöver jag både röd och gul?
fråga för rullfysiker: varför använder man kullager på evighetsskruven? vad jag förstår av UT borde oljebronsbussning vara optimalt eller är det för låga varvtal för att fungera?
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 651 visningar
0 gillar