Pro Rocket eller Record? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pro Rocket eller Record?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Smaksak

Förstår att du har svårt att välja men oavsett vad du väljer tror jag du kommer bli nöjd.

Jag har själv TUF Line på mina Pro Rocket 5500 CS (guld) och Record 50 som jag nu och då använder ihop med ett LF Chopper Trigger. Ingen kännbar skillnad mellan dem prestandamässigt tycker jag (inom detta användningsområdet). Men skulle jag välja endast en av dem så skulle det bli Record 50. Den vill jag inte skiljas ifrån.

Kommentera

Här kommer en, det var modellen före bobs saft http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ro-rocket.html

Annars denna skönhet, tycker det är en av dom snyggaste rullar som gjorts, http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...et-chrome.html
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-03-26, 09:23.

Kommentera

Tackar så mycket
        Tror nog 5500 vore bättre för mig dock. Hittade denna på ebay och den färgen gillar jag riktigt mycket. Är det "sunset orange" tro? Slutar väl på runt 1600 inkl tull frakt och moms så det är ju inte så farligt
        Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Undrar om inte det är den nyaste, färgen kan luras på bilder.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Synd bara att chrome bara finns i 6500 modellen... som är sjukt läckra. Använder den till att fiska i älven tillsammans med en av mina Rocketar

Jag tycker du gör rätt som går på en Rocket rulle, linvalet kan jag inget annat än rekommendera Fireline Tracer Braid. Så underbar lina.... mjuk, följsam, bra slityta, bra brottstyrka. Visst den är väldigt platt i profilen, men jag fiskar med 0.32 på 3 av mina rullar och upplever inga problem att linan skär igenom vid invevning eller utkast.
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

record 60 hc då får du bra vev på köpet o en spole som rymmer mkt lina,
              Använder en sån själv till bulle magnum o super magnum.

Kommentera

Själv har jag inte märkt någon skilnad på att fiska med 5500 eller 6500 modellerna, har båda, kastar samma beten med samma spö lika långt, det är bara att 5500ns linspridare måste vända ett par varv extra vid varje utkast men det är fullständigt betydelselöst och märks över huvudtaget inte. Hittade denna Chrom Prylen också på piscari, dom har förmodligen fel bild ute, kan inte hitta linspridare men i texten finns den så borde va den vanliga Chrom Raketen http://www.piscari.se/Abu-Garcia-Amb...k/Produkt_srk/.

Har någonstans i bakhuvet för mig att Pro-Rocket är premium dealers budget variant av standard Rocket CS, tror det finns 3 kullager på CS medan att pro varianten har 2, är ingen tekniker så jag är inte säker, min Chrome CS kastar i alla fall något bättre en mina pro varför vet jag inte, orkar inte skruva sönder och titta, finns så pass många tekniker här att svaret är fixat före jag är färdig.

Record med HC är självklart ett hett tipps om man tycker den vanliga tar för lite lina, dom är ju något modernare en rakterna, har inte Record med HC så jag kan inte jämföra dom 2.

Kommentera

nä du mansson där är precis lika många kullager i pro rocketen som den vanliga cs rocket.....det är i princip samma rulle bara olika färger på gavlarna

Kommentera

Tack för svaret, jag hade i alla fall rätt i att det gick snabbare att låta dig svara en att pilla sönder rullarna!

Kommentera

Kom just på att jag fick presentkort på 700kr på intersport när jag fyllde år för ett tag sen. Så det blir att kika om dom har Raketen där nästa vecka. Har dom BoB-varianten får det fan bli den ändå och sen kan jag lägga de 700 jag "sparar" på ett par tailbeten istället. Dom är ju inte gratis direkt dom jäklarna
                      Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
                        Pro Rocket 4500 problem
                        av elgfan
                        På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                        igår, 06:11
                      • elgfan
                        Pro Rocket 4500 problem
                        av elgfan
                        På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                        igår, 06:11
                      • elgfan
                        Pro Rocket 4500 problem
                        av elgfan
                        igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      217 svar
                      30 195 visningar