ambassadeur 5001 TGC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ambassadeur 5001 TGC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ambassadeur 5001 TGC

    tjenare!,jag har sökt runt på forumet och har hittat bra mycket info om TGC men har inte riktigt hittat en vettig förklaring på min fråga hehe,jag undrar om TGC funkar till tyngre jerk fiske i längden har hört att den blir trögvevad efter ca 3 jerk-pass osv osv

    kan jag få någon vettig förklaring?,hehehe


    mvh kennie
    http://k3nfishing.blogspot.com/

  • #2
    Finns bara ett sätt för dig att få veta sanningen det är att testa, fråga här ger inga svar bara en massa blandade erfarenheter, om du är 13år tror jag inte du har armstyrka att sabba någon amb oavsett modell, ok om du kastar den i golvet eller något liknande men inte vid vanligt fiske!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Finns bara ett sätt för dig att få veta sanningen det är att testa, fråga här ger inga svar bara en massa blandade erfarenheter, om du är 13år tror jag inte du har armstyrka att sabba någon amb oavsett modell, ok om du kastar den i golvet eller något liknande men inte vid vanligt fiske!
      okej!,tack för svar!
      http://k3nfishing.blogspot.com/

      Kommentera


      • #4
        TGC 5001C är i grunden samma rulle som 5501C3, eller för all del CL3.
        Det som mig veterligen skiljer är att den extra backspärren (dual stopper) sitter monterad från fabrik samt att ena spollagret ersatts av en bussning.
        Den borde alltså tåla likvärdigt med C3:an, samma aluminiumstativ och alu-drevplatta.
        En del anser att ett alu-stativ är oförenligt med tungt jerkande, men detta är enligt min mening helt beroende på den som jerkar. Ett mässingsstativ flexar aningen mer och kommer hålla bättre - men med en bra teknik funkar alla tre ovan nämnda rullar utmärkt, med en slitsam teknik finns det inte en rulle i världen som kommer hålla - det är bara att acceptera att man då får köpa ny rulle varje säsong alternativt bli storkund hos UT på hans dunder-mässingsstatv.
        Senast ändrad av Mooki; 2011-03-19, 12:59.
        Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
        En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

        Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

        Kommentera


        • #5
          Är det verkligen aluminiumstativ på TGC-modellerna? Hittade denna bild på Ebay på en TGC 6001C där någon slipat bort numret under rullfoten. Metallen under kromet ser klart ut som mässing, inte aluminium.

          Click image for larger version

Name:	!CFG3!BQ!Wk~$(KGrHqIOKjIE0bGvLG2jBNUEMLHh4w~~_3.JPG
Views:	1
Size:	97,6 KB
ID:	1760355

          Men jag kanske är ute å cyklar som vanligt?

          Kommentera


          • #6
            eller ska jag behålla mitt kinetic jerk 6' och försöka köpa en jb?

            eller är de bättre med ett berkley med TGC rullen på de?
            http://k3nfishing.blogspot.com/

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
              Är det verkligen aluminiumstativ på TGC-modellerna? Hittade denna bild på Ebay på en TGC 6001C där någon slipat bort numret under rullfoten. Metallen under kromet ser klart ut som mässing, inte aluminium.

              [ATTACH=CONFIG]29408[/ATTACH]

              Men jag kanske är ute å cyklar som vanligt?
              ja du är ute och cyklar
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

              Kommentera


              • #8
                Omöjligt att svara på, men rullen räcker mer en väl till dig, nästan överkurs till din ålder, prova först att fiska med prylarna och känn om det finns något du inte är nöjd med, och om så är fallet byt efter hand!

                Det finns så pass mycket prylar på marknaden att det är svårt att råda dig till någonting. Jag har fiskat multi i massor av år och har mina ideer mina kompisar har andra grejer för sig som passar dom bättre, finns nästan lika många sätt att fiska som det finns fiskare och prylar passar olika personer olika bra, så testa dig fram, köp inte bara för att du vill, det finns inget som säger att nya prylar är bättre en dom äldre modellerna, dom som påstår det snackar skit!

                Kommentera


                • #9
                  Jag skulle köpa ett nytt spö, Savagear har grymt bra spö för pengarna, RT Flexide är också ett riktigt bra spö för pengarna. Annars kan du hitta bra begagnade spön här på forumet, typ Strike Pro, Savagear och Daiwa. Jag tycker själv att Amerikanska spön är alldeles för framtunga (iallafall dom jag testat o känt på).

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Omöjligt att svara på, men rullen räcker mer en väl till dig, nästan överkurs till din ålder, prova först att fiska med prylarna och känn om det finns något du inte är nöjd med, och om så är fallet byt efter hand!

                    Det finns så pass mycket prylar på marknaden att det är svårt att råda dig till någonting. Jag har fiskat multi i massor av år och har mina ideer mina kompisar har andra grejer för sig som passar dom bättre, finns nästan lika många sätt att fiska som det finns fiskare och prylar passar olika personer olika bra, så testa dig fram, köp inte bara för att du vill, det finns inget som säger att nya prylar är bättre en dom äldre modellerna, dom som påstår det snackar skit!
                    tackar för råden!,så du tycker att jag ska köpa TGC eller ska behålla min 5501cl3?

                    mvh kennie
                    http://k3nfishing.blogspot.com/

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 523 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    217 svar
                    30 131 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    278 svar
                    47 568 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    536 svar
                    90 255 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Kimmen
                    av Kimmen
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 598 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X