Tänkte införskaffa lite nya rullar, har kollat på Modellerna C3, C4 och WS i Storlek 4601 och 5601.
En rulle vill jag ha för att kasta Jiggar och andra mjukbeten i 40-80g klassen.
Tanken är att köra strandnära, med ett 9 fots spö. (Tips på spö?)
Så det viktiga är att kunna kasta långt och lätt, Gädda och gös är det som står på tapeten.
Skulle också vilja ha en rulle för att kasta väldigt lätta beten, exempelvis till HÖ fisket.
Tips på spö? (10-40g)
Ingen av rullarna skall användas till Jerk då jag har en JB som sköter det utmärkt.
Jag kan tänka mig att köpa flera om det skulle krävas, kanske någon går att använda till gädd-trolling annars?
Så er ambassadeur tokar, vad har ni för tips, vad är för och nackdelarna med dessa rullar? Vilka/Vilken rulle passar mig bäst för dessa ändamål?
Alla tips och erfarenheter är välkomna..
Med vänliga hälsningar
Niklas
En rulle vill jag ha för att kasta Jiggar och andra mjukbeten i 40-80g klassen.
Tanken är att köra strandnära, med ett 9 fots spö. (Tips på spö?)
Så det viktiga är att kunna kasta långt och lätt, Gädda och gös är det som står på tapeten.
Skulle också vilja ha en rulle för att kasta väldigt lätta beten, exempelvis till HÖ fisket.
Tips på spö? (10-40g)
Ingen av rullarna skall användas till Jerk då jag har en JB som sköter det utmärkt.
Jag kan tänka mig att köpa flera om det skulle krävas, kanske någon går att använda till gädd-trolling annars?
Så er ambassadeur tokar, vad har ni för tips, vad är för och nackdelarna med dessa rullar? Vilka/Vilken rulle passar mig bäst för dessa ändamål?
Alla tips och erfarenheter är välkomna..
Med vänliga hälsningar
Niklas
Kommentera