Vad är skillnaden på dessa Shimano rullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är skillnaden på dessa Shimano rullar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad är skillnaden på dessa Shimano rullar?

    Jag undrar vad skillnanden är på en Super GT och en Super GTM?
    Vet att det är högre utväxling på GTM men är den någon annat också?

    Vilken rulle skulle ni ta av dessa för allroundfiske av gädda och öring:
    Super GT
    Nasci
    Stradic
    Technium

    Och vilken är den som är bäst??????

    /Danne

  • #2
    Hmm, tror skillnaden mellan Super GT och Super GTM är just utväxlingen. Annars verkar det vara samma rulle med ett annat utseende. Så det är väl en smaksak. Själv gillar jag inte den högre utväxlingen utan föredrar den lägre.
    Stradic är även den en rulle med högre utväxling som finns med både bak- och frambroms. Jag själv föredrar frambroms då dem ofta har en jämnare och mer kraftfull bromsverkan. Sen tycker jag att Stradic är onödigt tung om man jämför med andra modeller men det är en populär rulle som många gillar.
    Nasci och Technium är likvärdiga frambromsade modeller med med en utväxling på 5,0 i strl 2500. Fiskar själv med en Nasci 3000 på mitt gäddspö och är riktigt nöjd.
    Så allt beror på vad du vill ha. Hög eller låg utväxling? Fram- eller bakbroms? Pris? Nasci och Technium kostar runt 1500:- medan Super GT/GTM ligger runt 1200:- Stradic bakbroms kostar ca 1500:- medan den frambromsade modellen kostar 2400:-

    Har en Nasci 2500 till salu om du fortfarande letar rulle! den är endast provfiskad men jag har tyvärr ingen användning av den då jag har både en twinpower och en rarenium i samma storlek som jag använder flitigt. På rullen sitter helt ny spiderwire ultracast 0,20 mossgrön. Skicka ett pm om du är intresserad!

    Lycka till med valet av rulle!

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
    11 svar
    3 522 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg PrN-Sweden  
    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
    217 svar
    30 131 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg MathiasJK  
    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
    278 svar
    47 568 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Adam Huss  
    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
    536 svar
    90 255 visningar
    38 gillar
    Senaste inlägg Kimmen
    av Kimmen
     
    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
    108 svar
    11 598 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg engqvist  
    Arbetar...
    X