Ambassadeur 5601 BCX - Kan det va nåt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5601 BCX - Kan det va nåt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5601 BCX - Kan det va nåt?

Efter att ha läst tusentals inlägg från alla fanatiska jerk-fiskare här på FS, så börjar även jag så sakteliga att fundera på att överge mitt lika fanatiska hasplande. Med andra ord så börjar det nog bli dags att testa lite jerkande så småningom. Eftersom jag är en prismedveten smålänning vill jag ju inte betala mer än absolut nödvändigt för min utrustning, så följaktligen satte jag mig att rota runt på ebay för att kanske kunna göra ett kap på en Ambassadeur av passande modell. Jag hittade då en modell som bara verkar finnas på den amerikanska marknaden (än så länge iaf), nämligen 5601 BCX. Jag har sökt här på forumet och inte hittat ett dugg om den. Det är tydligen en budgetmodell, men den verkar ha fått bra omdömen ändå.

Brute strength meets refined style in this round baitcast reel. Upgraded performance and styling merge with proven strength and engineering. The heritage continues with the new C3 fishing reel, designed to meet the demands of the most hardcore angler.

Så, min fråga är om någon av alla er Ambassdeur-experter här på forumet kan hjälpa mig om huruvida denna rulle kan va nåt att ha? Även om ni inte testat själva rullen, eller känner till den sen tidigare kan ni kanske utläsa något mer av de tekniska specifikationerna än vad jag som Ambassadeur-nybörjare lyckas med.

Tack på förhand!

Snygg är den ju i alla fall (även om detta är 6601-versionen):

Ska inte svära på saken, har inte min "fusklapp" tillgänglig just nu...
    Vill minnas att det är en Kina-Ambassadeur, mycket plast-detaljer och en typisk "stormarknadsrulle".
    Personligen skulle jag hålla mig borta och hellre skaffa en C3 eller bättre (TGC/PoRocket/JB etc.).
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
      Ska inte svära på saken, har inte min "fusklapp" tillgänglig just nu...
      Vill minnas att det är en Kina-Ambassadeur, mycket plast-detaljer och en typisk "stormarknadsrulle".
      Personligen skulle jag hålla mig borta och hellre skaffa en C3 eller bättre (TGC/PoRocket/JB etc.).
      Så är det.
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ja det var väl att hoppas på för mycket när man trodde att man hittat sig ett kap...

Tack för infon iaf allihop.

Kommentera

Ursprungligen postat av Musti
          Funderar själv på att köpa den, men blir nog trots allt en C3 så småningom.
          Endast för att C3'an är gjord i Sverige, jag är ju trots allt en "Sverige-fantast" Ska jag fiska med runda rullar ska jag fiska med rullar från Svängsta!

Hade jag varit som dig hade jag beställt en C3'a från USA, blir ca 1000kr inklusive frakt+moms och tull om det blir på tal om det.
          Det blir så mycket bättre i längden då, även ifall BCX är jäkla snygg!
          Antar att det är 5501 C3 du syftar på? den finns ju på dogger.se för 1099:-, knappast lönt att beställa från USA då.

Kommentera

nackdelen med 3c är att det är alu stativ... satsa på mässing. Då slipper du att stativet blir snett och att spolen börjar ta i stativet.
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

I den storleksklassen är nog en rocket bästa valet, skall vara den kromade modellen, premium dealers senaste modell är lite plastig, deras guldfärgade är ok men det var förra modellen, den nya orangeliknande med tumtangent känns som en budgetvariant.

Kommentera

Jag har aldrig skevat ett stativ men det är väl som mycket annat, beroende på hur man fiskar, har aldrig fiskat sönder nåt lager heller trots flera säsonger med jerkbaitfiske. Jag tror absolut att denna rullen är ett budgetalternativ till en jerkrulle, om man utgår från specsen.

Kommentera

Var och kollade på den, om du tycker om plast köp den direkt, om du litar mer på metall undvik den!

Kommentera

Jag är oxå ganska skeptisk när jag kollar hur linföraren sitter upphängd jämfört med dom gamla hederliga modellerna, kan hålla hur bra som helst men jag vågar inte chansa!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46