Shimano baitrunner GTE-C justera bromsens "förspänning", hur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano baitrunner GTE-C justera bromsens "förspänning", hur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano baitrunner GTE-C justera bromsens "förspänning", hur?

Hej,

jag undrar inte hur man ändrar bromsstyrkan vare sig på fighting/baitrunner bromsen, vad jag undrar är om det går att justera "förspänningen", rullen funkar prima men jag tycker att inkrementen/"stegen" när man ställer fightingbromsen har för stort intervall i bromsverkan.

Som den är nu funkar fightingbromsen alltså men i intervallet typ 5-10N är typ nästa steg upp(eller ned hur man nu ser på saken) närapå det dubbla(eller rent utav mer än det dubbla) i dragkraft(vilken är för övrigt jämn o fin oavsett bromsstyrka) skulle gärna vilja justera så man har lite bättre möjlighet att ställa bromsen med lite större precision

nån som gjort detta? är det överhuvudtagit möjligt att justera? eller kan bromsdiskarna va slut/defekta? jag kolla på sprängskissen över reservdelar, som jag fatta det satt bromsförspännaren fightingbromsen i stort sett bakom justeringen för bromsarna?

tips eller länkar välkommet

Mvh

K.

Foton

Collapse

• elgfan
    Pro Rocket 4500 problem
    av elgfan
    På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
    igår, 06:11
  • elgfan
    Pro Rocket 4500 problem
    av elgfan
    På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
    igår, 06:11
  • elgfan
    Pro Rocket 4500 problem
    av elgfan
    igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
11 svar
3 576 visningar
0 gillar
Senaste inlägg PrN-Sweden  
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
217 svar
30 195 visningar