Ambassaduer: IAR lager kaputt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassaduer: IAR lager kaputt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassaduer: IAR lager kaputt?

Har en Rocket 55a som IAR lagert släpper ibland, förra gången jag var ute så släppte det vid flera tillfällen, idag hände det bara ett par gånger, skillnaden var att jag torkat bort ganska mkt överflödigt fett (som jag själv kletat dit)

Så frågan är om lagert är på upphällningen lr det räcker att tvätta bort allt gammalt fett och smörja in det igen?

Tvätta med citydiesel, torkar ordentligt, fetta in med lagom mycket rocket fuel liquid grease.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
      Tvätta med citydiesel, torkar ordentligt, fetta in med lagom mycket rocket fuel liquid grease.
      Så du menar att lagert är ok? det går med andra ord att smörja bort funktionen på IAR lagert

Kommentera

skicka ner rullen till abu så byter dom lagret .. b rukar inte gå att smörja de helt ..

Kommentera

för mycket fett i IAR-lagret kan göra att det inte arbetar som det ska eftersom det måste finnas ett "visst" spel
          i det för att rullarna ska kunna klämmas åt och spärras vid back,
          min erfarenhet är att har väl lagret börjat slira blir det aldrig helt bra igen, och det är viktigt att INTE använda grafitfett och dylikt,
          skicka in rullen på service, och fetta IAR lagret tunt när du underhåller din rulle.

Kommentera

Håller med Kattman, har du geggat in en massa fett på IAR-lagret är det troligen det som gör att du får släpp.
            Innan du skickar in rullen till ABU ska du testa att rengöra ordentligt med antingen city-diesel eller lysfotogen, se till att få bort allt fett så lagret är riktigt rent.
            Sen smörjer du med nån droppe tunnflytande olja men det ska vara sparsamt med smörj för att lagret ska fungera.
            Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
            En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
              igår, 06:11
            • elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
              igår, 06:11
            • elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 576 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            217 svar
            30 195 visningar