shimano stradic 3000s gtm-rc tungvevad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

shimano stradic 3000s gtm-rc tungvevad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• shimano stradic 3000s gtm-rc tungvevad

hej
    har precis fått min stradic 3000s gtm-rc från österrike.ska den verkligen vara sååå tungvevad som min?utan något motstånd så e den lätt men det räcker du slänger på en liten spinnare(6-7gr) så får du ta i ordentligt.tanken att fiska en dag med den blir man rädd av någon med erfarenhet av det?

Det är väl en rulle med hög utväxling. Dvs du vevar in draget längre med ett vevtag jämfört med en rulle med lägre utväxlig. En spinnare som ger stort motstånd blir då tungvevat i jämförelse med exempelvis ett smalt skeddrag eller en kustwobbler.

Kommentera

att den skulle vara trögare än min gamla cardinal43 visste jag men inte såhär.satte på min lilla dotters sko som väger ca 100gr o skulle testa o dra upp.trodde att rullen skulle knäckas eller nått.fick kämpa mig igenom varven,kändes som om det var en bjässe på 50kg.vet att det inte e samma sak i vatten men har testat på samma sätt med andra rullar utan att komma i närheten av detta.var inne i lokala affären där en i personalen konstaterade efter en snabb(mkt) granskning att han kunde känna att det var nått fel. hur han nu bar sig åt vet jag inte för jag kan inte känna nått utan motstånd.

Kommentera

har varit ute nån gång till.blir inte klokare,den känns bra så länge det inte är nått större motstånd.har inte fått nått(bra el dåligt?)så har inte fått tillfälla att känna med fisk på kroken,bara med bottennapp antar att det är en vanesak..............eller så är det nått fel på rullen??

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
          Pro Rocket 4500 problem
          av elgfan
          På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
          igår, 06:11
        • elgfan
          Pro Rocket 4500 problem
          av elgfan
          På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
          igår, 06:11
        • elgfan
          Pro Rocket 4500 problem
          av elgfan
          igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 576 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg PrN-Sweden  
        Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
        217 svar
        30 195 visningar