Abu Garcia Cardinal 802 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Cardinal 802

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu Garcia Cardinal 802

tjenna, har en som rubriken säger abu garcia cardinal 802 som jag köpte i mars 2009 på sportfiskemässan här i sthlm och nu är problemet att när man vrider om slirbomsen så funkar det bra tills man spänner åt lite hårdare då linan ska vara mer eller mindre stum så kan man fortfarande dra ut lina. Vad kan detta bero på? Olja i slirbromspartiet eller? Vad kan jag göra för att den ska funka som innan? Finns det något jag kan göra eller bör jag lämna in den på service?

tack i förhand

det är inte hela linpaketet som glider och inte sitter ordentligt fast mot spolen?

Kommentera

ne för när jag testade med en annan spole var det likadant tyvärr

Kommentera

något som vart med om detta förut? hjälp tack!

Kommentera

Ingen aning isåfall. Men köpte du den 2009 har du ju 4 års garanti kvar på rullen så skicka in den till service/reservdelar i svängsta och beskriv problemet så löser dom det.

Kommentera

problemet är att jag har tappat bort mitt kvitto, går det bra ändå?

Kommentera

För att utesluta att linan roterar på spolen prova följande: Dra åt bromsen hårt. Prova och vrid spolen med handen inte via linan.

Kommentera

Hade en 804 som bromsen slutade fungera på i våras, det började med att den lät illa, sen bromsade den sämre och sämre. Jag köpte rullen 2007 så det var 2år kvar på garantin.
                Jag ringde abu service och frågade om dom kunde kolla på rullen. Dom lät lite tveksamma och sa att det inte finns några reservdelar kvar till den rullen. Dom hade några extra rullar som dom plockat grejjer från men inga reservdelar.
                Iallafall så bestämde vi att jag skulle skicka in rullen med kvitto och garantibevis så skulle dom se om delar från nån annan rulle passade. Det tog sedan 3 dagar så hade jag en sorön sx istället.

Bra garantier, men dåligt att det inte finns reservdelar till nya rullar.

Kommentera

Har samma problem! Började med min Cardinal 801 som jag köpte på rea för halva priset allt var frid och fröjd och jag var skitnöjd äntligen bra rullar från Abu i Svängsta igen tänkte jag, men fick samma problem som ni beskriver för 1½ år sen skickade in den. Fanns varken reservdelar eller utbytes rulle men fick en ny Cardinal C701LX allt var frid och fröjd igen utökade även med en Cardinal C701LX till för att jag var så nöjd. Så nu hade jag 2 st i Sommras haverade slirbromsen på den första och idag haverade den andra när jag var ute och fiskade. Så nu får man skicka iväg båda till Svängsta och dom ska banne mej för höra det genom båda öronen. Man får väl hoppas att dom ser till och ha reservdelar till sina grejor i framtiden.

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
                    Pro Rocket 4500 problem
                    av elgfan
                    På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                    igår, 06:11
                  • elgfan
                    Pro Rocket 4500 problem
                    av elgfan
                    På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                    igår, 06:11
                  • elgfan
                    Pro Rocket 4500 problem
                    av elgfan
                    igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 576 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                  217 svar
                  30 195 visningar