Ska till Kanada i sommar och fiska grov öring och tänkte unna mig en egen multiplikator rulle. Har mest kollat på Ambassadeur då dom passar mig prismässigt. Dock har dom ett stort urval och jag vore tacksam för era synpunkter på passande rulle. Mitt ända krav är att det finns knarrljud på rullen. Jag kommer använda ett tre-delat 9 fots spö för att underlätta hiking / transport och jag fiskar med spunnen lina.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multiplikator rulle för spinnfiske efter grov öring
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Yellowfin Visa inläggSka till Kanada i sommar och fiska grov öring och tänkte unna mig en egen multiplikator rulle. Har mest kollat på Ambassadeur då dom passar mig prismässigt. Dock har dom ett stort urval och jag vore tacksam för era synpunkter på passande rulle. Mitt ända krav är att det finns knarrljud på rullen. Jag kommer använda ett tre-delat 9 fots spö för att underlätta hiking / transport och jag fiskar med spunnen lina.
-
Ursprungligen postat av Yellowfin Visa inläggSka till Kanada i sommar och fiska grov öring och tänkte unna mig en egen multiplikator rulle. Har mest kollat på Ambassadeur då dom passar mig prismässigt. Dock har dom ett stort urval och jag vore tacksam för era synpunkter på passande rulle. Mitt ända krav är att det finns knarrljud på rullen. Jag kommer använda ett tre-delat 9 fots spö för att underlätta hiking / transport och jag fiskar med spunnen lina.
Bara köpa en 6500 storlek den är mest allround .
Vilken är väll en smaksak sån stor skillnad är det inte . Välj en classic hoppa över Revo familjen .
/Fredrik
Kommentera
-
Tror inte de nyare ProRocket har knarr, endast den äldre silverfärgade (16 00) och möjligen även ännu äldre.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
Jodå, dom högervevade har knarr.
Ursprungligen postat av Mooki Visa inläggTror inte de nyare ProRocket har knarr, endast den äldre silverfärgade (16 00) och möjligen även ännu äldre.
Kommentera
-
Tack för er feed back. Mikes Reel Repair var intressant, tyvärr behövde dom minst 4 veckor för leverans vilket inte fungerar för mig.
Vad är egentligen kontentan av skillnaden mellan 6000 Red och 6000 Steel Blue? (se länk)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Yellowfin Visa inläggTack för er feed back. Mikes Reel Repair var intressant, tyvärr behövde dom minst 4 veckor för leverans vilket inte fungerar för mig.
Vad är egentligen kontentan av skillnaden mellan 6000 Red och 6000 Steel Blue? (se länk)
http://bit.ly/akhFgi
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benta Visa inläggEnligt vad jag kan läsa ut på hemsidan så har den röda glidlager medan steel blue har kullager, dock bara ett så det borde betyda att pinjongen är fast monterad i spolen? Tycker classic rullarna är lite småskumma att kasta med, farsans 7000c är visserligen gammal men välvårdad, det går åt duktigt tunga beten för att det ska gå bra att kasta med den, verkar vara svårt att få ordentlig fart på den just i utkastet. Jämfört med min egen 6500cs pro rocket så är den en riktig snigel att kasta med. Med en raket är det bara att "ta i så det smakar illa i mun" och sen parera med tummen ifall man får för bra fart på den...Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 576 visningar
0 gillar