Vilken Ambassadeur i storlek 6500? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken Ambassadeur i storlek 6500?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken Ambassadeur i storlek 6500?

Rullen skall användas vid laxfiske (kast), har tittat på CS Rocket, ProRocket och Heritage. Hur mycket skiljer sig rullarna från varandra, i mina ögon är de närmast identiska... Alla har väl mässingstativ, men t.ex spolen och centrifugalbromsen är olika, mer? Heritagen är min personliga favorit men åsikter och info uppskattas!

ps. vad tror ni om min 5500 Heritage som det fräts ett hål i gaveln och hålet för tangenten fördubblats... Pure Fishings svar, misskötsel, men alla mina andra ambassadeurer har klarat av samma användning och jag har alldrig spolat mina rullar efter fiske (servar rullarna dock 2ggr i året+oljning)!!

- Steffi

Ja...ABU har inte riktig samma kvalitet på prylarna nuförtiden den saken är klar. Inte för att kvaliteten direkt är dålig...men som på den gamla goda tiden är det inte

Alla de tre du nämner har samma grundkonstruktion...endast smärre detaljer skiljer. CS Rocket har drevplatta av aluminium medans Heritage och Pro Rocket har densamma i kromad mässing. Drevplattan har dock ingen direkt bärande funktion så materialet i den inverkar inte mycket på rullens stabilitet. Vill du ha en extremt tålig rulle i 6000-storlek kan du kolla på Chrome Rocket....ytterkåpor i kromad mässing => tåligare än eloxerad aluminium...fin rulle till lite tyngre fiske såsom laxfiske Var dock medveten att denna rulle är rejält mycket tyngre än motsvarande med aluminiumkåpor.

Senast ändrad av Långåmjukis; 2010-06-01, 10:10.
    Medlem i GGG-U
    Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

6500CS Mag med grå gavler er den beste rullen Abu noengang har bygd. Den grå 6500CS Mag har chrome messingstativ, aluminium bremseplate og titaniumelokserte messinggavler.

Kommentera

Ursprungligen postat av Långåmjukis Visa inlägg
        Drevplattan har dock ingen direkt bärande funktion så materialet i den inverkar inte mycket på rullens stabilitet.

http://www.piscari.se/product.html/a...category_id=44
        hörru, det sitter fast mycket grejer på den.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Långåmjukis Visa inlägg
          Ja...ABU har inte riktig samma kvalitet på prylarna nuförtiden den saken är klar. Inte för att kvaliteten direkt är dålig...men som på den gamla goda tiden är det inte

Alla de tre du nämner har samma grundkonstruktion...endast smärre detaljer skiljer. CS Rocket har drevplatta av aluminium medans Heritage och Pro Rocket har densamma i kromad mässing. Drevplattan har dock ingen direkt bärande funktion så materialet i den inverkar inte mycket på rullens stabilitet. Vill du ha en extremt tålig rulle i 6000-storlek kan du kolla på Chrome Rocket....ytterkåpor i kromad mässing => tåligare än eloxerad aluminium...fin rulle till lite tyngre fiske såsom laxfiske Var dock medveten att denna rulle är rejält mycket tyngre än motsvarande med aluminiumkåpor.

http://www.piscari.se/product.html/a...category_id=44
          Tror faktiskt inte att kvalitén är speciellt mycket sämre, kanske snarare tvärtom. Däremot har fiskare idag andra krav på en rulle..att den ska ha kullager, att den har IAR..tumtangent etc. etc. Egenskaper som gör rullen bättre o fiska med, men samtidigt känsligare då det är mer prylar som kan strula..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 596 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46