Erfarenheter av TwinPower! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av TwinPower!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter av TwinPower!

Vad har ni för erfarenheter av Shimano TwinPower med frambroms?
    Tänkte uppgradera lite och hade tänkt mej en 1000-2500a till jiggfisket!
    Är den värd pengarna?
    Har ni haft problem med dom?
    Senast ändrad av Gösakungen; 2010-03-23, 18:05. Anledning: La till FB!

Du får ju kanske oxå nämna om det är den fram eller bakbromsade du syftar på. Stardicens höga utväxling är ju annars ett bra val till jiggfisket.
    Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösakungen Visa inlägg
      Vad har ni för erfarenheter av Shimano TwinPower?
      Är den värd pengarna?
      Jag har kört både 1000FB och 2500FB under 2 säsonger och har bara gott att säga om dom. Har ingen aning om hur FC varianten som finns idag är, men den är säkert bara bättre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
        Du får ju kanske oxå nämna om det är den fram eller bakbromsade du syftar på. Stardicens höga utväxling är ju annars ett bra val till jiggfisket.
        Lite för hög utväxling för min del, tycker omkring 5 med den spoldiam. är rätt så lagom!

Kommentera

Vad har ni för erfarenheter av Shimano TwinPower med frambroms?
          Är den värd pengarna?
          Jag har fiskat en TP några gånger och det är sannerligen en fin och bra rulle men samtidigt dyr och därmed inte den mest prisvärda av rullar. Som föreslås tidigare så är stradic mer prisvärd och skillnaden på dem är inte så stor.
          Vill du ha en riktigt prisvärd rulle för jiggfiske så är okumas VS ett också bra val, den fungerar mycket bra till just den typen av fiske. Jag har haft en ett par säsonger nu och har bara gott att säga om den.
          sigpic

Kommentera

Lite för hög utväxling för min del, tycker omkring 5 med den spoldiam. är rätt så lagom!
            håller med helt, jag ogillar höga utväxlingar, därför sålde jag min. men många gillar det!
            Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
              Vill du ha en riktigt prisvärd rulle för jiggfiske så är okumas VS ett också bra val, den fungerar mycket bra till just den typen av fiske. Jag har haft en ett par säsonger nu och har bara gott att säga om den.
              Kollade in den rullen då när dom såldes ut för en tusing, men jag har för mej att dom var rätt så tunga!
              Kanske är så att TwinPower är lite väl dyr, men håller den garantin ut och lite till så kanske det är värt det.
              Hur är det med glapp i vevpartin och rotorn efter några års användning?

Kommentera

Jag kör en TP2500 Frambromsad till mitt havsöringsfiske. Funkar kanon.
                En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
                http://mothugget.blogspot.com/

Kommentera

Kollade in den rullen då när dom såldes ut för en tusing, men jag har för mej att dom var rätt så tunga!
                  Kanske är så att TwinPower är lite väl dyr, men håller den garantin ut och lite till så kanske det är värt det.
                  Hur är det med glapp i vevpartin och rotorn efter några års användning?
                  Inga problem med glapp än så länge.... 2500´an har använts flitigt vid HÖ fiske, Gös-jigg och gäddfluga och 1000-rullen har varit med på lite fjäll, P&T och abborjigg.

Köpte mina till bra pris under en tjänsteresa i Tyskland. Värt att kolla vad det kostar att köpa därifrån.

Kommentera

Om du kollar på en rullen av denna typ rekommenderar jag att du köper en Rarenium. http://global.ebay.com/search?Query=...enium&Region=0

Annars har jag själv en Stradic. Var också sugen på en Twin Power, men ansåg inte att den var värd de extra pengarna. Det är ganska kul att även kunna köpa en ny rulle inom ett par år.
                    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 596 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden