Vilken rulle? Vilken storlek? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken rulle? Vilken storlek?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken rulle? Vilken storlek?

Hej

Har ett Shimano Beastmaster 15-40 gr och fiskar med. Tänkte nu införskaffa en ny rulle till det. Fiskar gädda och havsöring, mest gädda.

Hade tänkt en Shimano Nasci eller Shimano Super Gt!

Beslutsångest!! Vilken av dom ska man ta och vilken storlek, 2500 eller 3000?

Hjälp mig.!

/Danne

Jag hade nog valt en 3000 eller 4000 om gädda är det primära. Bättre med lite kraftigare grejer om gammelgäddan skulle kliva på. Men å andra sidan är det väl trevligare med lite nättare grejer om man ska jag havsöring.
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
      Jag hade nog valt en 3000 eller 4000 om gädda är det primära. Bättre med lite kraftigare grejer om gammelgäddan skulle kliva på. Men å andra sidan är det väl trevligare med lite nättare grejer om man ska jag havsöring.
      Jag håller med Grynning! Själv ska jag köpa en Shimano twinpower och det kommer bli en 4000 till gäddfisket...
      /Team Perax, Jon Persson
      http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Jag gillar 3000! Räcker bra till de gäddor som jag lyckas lura och väldigt mycke bekvämare att firra med än de 4000 rullar jag testat!

Kommentera

Ursprungligen postat av Superdif Visa inlägg
          Jag gillar 3000! Räcker bra till de gäddor som jag lyckas lura och väldigt mycke bekvämare att firra med än de 4000 rullar jag testat!
          På just Nasci så skiljer sig inte storleken något på 3000 o 4000 det är bara spolen som är annorlunda. har jag fått förklarat för mig i en butik i sthlm.
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
            På just Nasci så skiljer sig inte storleken något på 3000 o 4000 det är bara spolen som är annorlunda. har jag fått förklarat för mig i en butik i sthlm.
            Stämmer bra, 3000 är en 4000 med grundare spole, sen har vi t.ex min technium 3000 som är en 2500 med ännu grundare spole. Lite olika från modell till modell.
            Brukar du få stora gäddmadamer så hade jag valt 4000, annars en nasci 2500 om gäddorna håller normalstorlek. Tänk oxå på att i många fall väger 2500 betydligt mindre än en 4000 vilket kan vara skönt om man fiskar en hel dag. Tar du en bakbromsad är de nästan alltid uteslutande tyngre än en frambromsad likvärdig rulle, samt oftast sämre broms.
            Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Lutar åt en Nasci 3000! Skiljer det på storleken på Nasci 2500 och 3000?

Kommentera

Om du läser mitt tidigare inlägg så ser du att jag skrivit att nasci 3000 har samma hus/rotor som 4000, det som skiljer är då att 3000 har en grundare spole som tar mindre lina.
                Så ja, där är skillnad på de två, då 2500 är mindre och lättare med annan utväxling vill jag minnas.
                Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                  igår, 06:11
                • elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                  igår, 06:11
                • elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                11 svar
                3 576 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg PrN-Sweden  
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                217 svar
                30 194 visningar