Ambis 4500CS Rocket eller 4600 C3 eller en gammal std 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambis 4500CS Rocket eller 4600 C3 eller en gammal std 2500

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambis 4500CS Rocket eller 4600 C3 eller en gammal std 2500

Har kollat lite efter en Ambassadeur för fiske efter smågäddor och speciellt HÖ. Självklart, enligt medlemmarna på forumet, så är det en 2500 med trim som gäller. Tyvärr så vill jag inte lägga upp så mycket pengar för en rulle. Är endast en periodare.
    Därför kollar jag efter ett annat alternativ. En Ambas 4600 C3 90-talare i bra skick kan jag få för 500. Ny 4500CS Rocket ligger på en tusenlapp eller skall jag vänta tills att jag hittar en äldre std 2500 (är det en AIR utan sk. high speed som gäller)?
    Vilka vikter på dragen är att föredra på ovanstående rullar?
    Senast ändrad av Roger044; 2009-08-19, 18:00.

jag hade köpt en ny 4500 cs rocket, beroende på skicket på den gamla och hur mkt du vill mecka me rullen =)

4500 kommer kasta som satan så att vänta på en 2500 behöver du ju inte... :P

Kommentera

jag hade tagit raketen, har själv en 6500 som kastar väldigt bra trots att jag har 0.375 mono på den, enda felet med den är väl att den är lite stor, men det är ju ett problem som man inte behöver oroa sig för med en 4500

Kommentera

Ambassadeur 2500C

Ambassadeur 2500C av den enkla anledningen att den är trygg och lättanvänd rätt ur kartongen. Många gillar 45orna, men de har aldrig varit lättkastade, och det är konstruktionen med smal stor spole och en linspridare som måste vända sjuttioelva gånger per sekund när spolen går på fullvarav, vilket skapar en pulserande bromskraft på spolen som i sin tur skapar väldigt otrevliga resonanser med resten av högfartssystemet.

Linspridaren måste ju även vända på 55or, 25or och alla andra rullar med synkad linspridare, men geometrierna och utväxlingen på evighetsskruven gör att spolen och vändningen inte hamnar i samma olyckliga självsvängningar.

Även en schleten 25a är enkel att få ordning på, även om de är ganska dyra även som begade, och de går att trimma till nivåer som är smått otroliga även om de då knappast är några budgetalternativ.
        Senast ändrad av UT; 2009-08-21, 19:26. Anledning: tangetbordssnubbel
        www.utreel.com

Kommentera

jupp jag hade oxå kört på 2500..har 2 st som e rätt ur kartong än så¨länge funkar bra o kasta med.....men en trimmad hade nog funkat ännu bättre.....

Kommentera

Hade valt 25an också. Helt ok direkt ur kartong
            Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
              igår, 06:11
            • elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
              igår, 06:11
            • elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 576 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            217 svar
            30 194 visningar